پژوهشگر پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی وابسته به دانشگاه ارومیه به عنوان کارآفرین برتر همایش کارآفرینی و خلاقیت در عرصه مدیریت شهری شهرداری منطقه یک تهران برگزیده شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی وزارت علوم، طرح جداول پلی اتیلنی با قابلیت نورپردازی شرکت گروه صنعتی تاکستان صنعت غرب مستقر در پارک علم و فناوری ارومیه، طرح برتر اولین جشنواره و همایش کارآفرینی و خلاقیت در عرصه مدیریت شهری را از آن خود نموده و مدیرعامل این شرکت که مخترع این دستگاه نیز می باشد، عنوان کارآفرین برتر را به خود اختصاص داد.

نوید قلیزاده مدیرعامل شرکت تاکستان صنعت غرب (تاکتیک) با بیان اینکه این شرکت در پارک علم و فناوری استان وابسته به دانشگاه ارومیه مستقر بوده و در زمینه عمران، معماری، شهرسازی و بتن فعالیت می نماید، گفت: از بین صد طرح رسیده به جشنواره، 25 طرح جهت ارائه در نمایشگاه انتخاب گردید و از میان این طرح ها، 3 طرح به عنوان طرح برتر برگزیده شد که طرح  جداول پلی اتیلنی با قابلیت نورپردازی، عنوان طرح اول طرح های منتخب را از آن خود نمود.

وی افزود: این طرح که در سال 1389 ثبت اختراع شد توانست طی یک سال به مرحله تجاری سازی و  تولید انبوه برسد و هم اکنون در ده استان کشور نظیر تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، زنجان، آذربایجان غربی و دو استان زاخور کشور عراق و وان کشور ترکیه به اجرا درآمده است.

مدیرعامل شرکت گروه صنعتی تاکستان صنعت غرب تصریح کرد: طرح جداول پلی اتیلنی با قابلیت نورپردازی به عنوان جدا کننده ترافیکی و جدول کنار گذر خیابان و پیاده رو و در راستای مرتفع نمودن مشکلات ترافیکی و مبلمان شهری طراحی و ساخته شده و با توجه به نانوذراتی که در آن به کار رفته دارای قابلیت نور پردازی می باشد همچنین این طرح تا حد 6 دهم فولاد کوره بلند دوام دارد و دستگاه های تولید کننده و مواد اولیه آن بومی بوده و در داخل کشور تولید می شود.

قلیزاده در پایان از رییس دانشگاه ارومیه و مسئولان پارک علم و فناوری ارومیه قدردانی کرد و گفت: در میان تمام ارگان ها، سازمان ها، ادارات و نهادهایی که  مسئولیت حمایت مادی از ایده های جوانان را دارند دانشگاه ارومیه تنها دستگاهی بوده که از شرکت تاکتیک و اختراعات آن حمایت مادی و معنوی کرده است.

همچنین این طرح به عنوان طرح منتخب استان آذربایجان غربی در جشنواره علم تا عمل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب گردید و رتبه چهارم علوم پایه جشنواره ایده برتر پارک علم و فناوری استان یزد را نیز به خود اختصاص داده است.

گفتنی است این جشنواره در سالن همایش سازمان ایرانی مجامع بین المللی وزارت امور خارجه (مرکز آموزش و پژوهش) با حضور کارآفرینان، اساتید و پژوهشگران به مدت دو برگزار شد./ع2
برچسب ها: پژوهش ، علم ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار