فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به آمادگی پذیرایی از کاروان های راهیان نور گفت: ظرفیت اسکان یک هزار نفر از راهیان نور در این شهرستان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

میرزا مراد پیرو گفت: اردوگاه بانگر (بیمارستان قدیم) سرپل ذهاب با ظرفیت یک هزار نفر برای اسکان کاروان های راهیان نور آماده شده ضمن اینکه مساجد و دهیاری های روستاهای واقع شده در جاده اصلی نیز برای این منظور تجهیز شده اند.

مناطقی که برای بازدید کاروان های نور ساماندهی شده است: یادمان شهدای گمنام در محل آبشار خلیج فارس، یادمان شهدای بازی دراز، یادمان شهید شیرودی، یادمان قراویز، سکوهای تانک، دروازه شهادت تنگه پاتاق، مدخل ورودی دشت سرپل ذهاب، نقطه پدافندی مهم بین ارتفاعات دالاهو و کوه نوح، دو کوهه غرب پادگان ابوذر و بقعه مبارک احمد ابن اسحاق (ره)

بی شک راهیان نور در زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه نقش مهمی بر عهده دارند بنابراین فراهم کردن بستر برای حضور این کاروان ها در مناطق عملیاتی موجب آشنایی نسل جوان به ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان می شود.

وی از توزیع نقشه شهرستان و اقلام تبلیغی و گردشگری ارایه راهنمایی گردشگری از سوی جوانان جمعیت هلال احمر و بازدید رایگان از مناطق تاریخی و گردشگری شهرستان در ایام نوروز برای مسافران و کاروان های راهیان نور خبر داد.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: برپایی نمایشگاه عکس و ادوات نظامی در محل یادمان های شهید شیرودی، بازی دراز و پادگان ابوذر برای بازدید راهیان سرزمین نور از اقدامات انجام شده برای ایام نوروز امسال در این شهرستان است.

وی خاطر نشان کرد: این شهرستان در طول جنگ تحمیلی آماج حملات توپخانه، موشک، گلوله باران و بمباران های متعدد ارتش بعث بود هر چند مقاومت مردم این شهرستان در دفاع مقدس هنوز بخوبی به نسل جوان معرفی نشده است. /ع

برچسب ها: کرمانشاه ، راهیان ، سرپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.