دبیر کل جبهه ایستادگی گفت: رئیس‌جمهور آینده باید امتحان پس داده و دوره‌های سخت نظام جمهوری اسلامی را دیده باشد تا بتواند از عهده مشکلات بر‌آید.

"حجت‌الاسلام یدالله حبیبی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های رئیس‌جمهور آتی، اظهار داشت: رجل سیاسی و مذهبی بودن از مهمترین ارکان يک رئيس جمهور است، یعنی لازم است کانديداي مورد نظر از گروه سیاستمداران و آشنا با اصول مذهب اسلامی باشد.  
 
دبیر کل "جبهه ایستادگی" افزود: باید در تشخیص و تعیین مصداق ریاست جمهوری از بین کاندیداهای موجود دقت کرده و سعی کنیم که از زمره نخبگان کشور باشد.  
 
وی اظهار داشت: باید اشتباهات و خطاهای گذشته و ضررهایی که در زمینه انتخاب نامناسب داشته‌ایم بازنگری شود و اجازه ندهیم که در ساحت این  امر مهم افراد نالایق ورود یابند تا بعدا از انتخابات آنها ابراز پشیمانی داشته باشیم.  
 
حجت‌الاسلام حبیبی با بیان اینکه در دنیای امروز پذیرفته نیست که در گزینش رئیس جمهور حدود 70، 80 درصد دچار خطا شویم، تاکید کرد: ضرورت دارد شورای نگهبان با استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها و احزاب و گروه‌های موجود در جهت تشخیص و معرفی رجل سیاسی بهره‌برداری کند.  
 
وی گفت: به نظر بنده برخی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در حد قامت رجل سیاسی و مذهبی نیستند.  
 
دبیرکل جبهه ایستادگی با بیان اینکه در قانون اساسی قید شده که مسئولیت اجرای قانون اساسی با شخص رئیس جمهور است، تصریح کرد: یک رئیس‌جمهور طی دوره ریاست جمهوری 4 یا 8 ساله مجری قانون اساسی است، لذا باید به مبانی و اصول قانون اشراف داشته و  به معنی واقعی کلمه در رابطه با استراتژی نظام و سیاست‌های کلی  تحلیل و تدوین داشته باشد.
 
وی ادامه داد: رئیس‌جمهور آینده باید امتحان پس داده و دوره‌های سخت نظام جمهوری اسلامی را دیده باشد تا بتواند از عهده مشکلات بر‌آید.  
 
دبیرکل جبهه ایستادگی با اشاره به شرایط منطقه‌ای و سیاست‌ خارجی بیان کرد: اگر از خارج کشور دچار چالش و تهدید هستیم باید از درون قدرتمند باشیم و نباید با اجرای سیاست‌های نادرست و رعایت نکردن قانون و به کار نبردن ظرفیت‌ها در داخل کشور تفرقه ایجاد کنیم و به بیانی دیگر کمک‌کننده به نقش‌آفرینی دشمن در تهدیدات باشیم.
 
وی تاکید کرد: اگر رئیس‌جمهوری قدرتمند در راس مدیریت اجرایی کشور وجود داشته باشد و شرایط را درست تحلیل کند، اجازه تاثیرگذاری شرایط داخلی بر بحران خارجی نمی‌دهد، بلکه سیاست‌های داخلی را به قدرت تبدیل کرده و از عهده چالش‌های خارجی بر می‌آید.  
 
دبیر کل جبهه ایستادگی با بیان اینکه کشوری هستیم با بهترین منابع انسانی، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آینده جمهوری اسلامی ایران باید توانایی مدیریت و  استفاده از همه ظرفیت‌های نیرو‌های انسانی را دارا باشد و از افرادی که در چارچوب اصول و نظام حرکت می‌کنند و از توانایی بالقوه بهره‌مند هستند استفاده کند.  

 انتهای پیام/
برچسب ها: حبیبی ، اساس ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار