در حوزه تحصیل، نظام جمهوری اسلامی ایران جزء برترین‎های دنیا است و در ریشه‌کنی بی‌سوادی نیز مدال افتخار بین‎المللی مختص کشور ایران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز،مخترع و متبکر گفت: قبل از انقلاب میزان باسوادی در استان 31 درصد بود و در سرشماری پارسال این میزان در استان بین رده سنی 10 تا 49 سال به92.65 درصد رسید که 20 صدم از میزان کشوری بالا است.

نظری افزود: در سرشماری پارسال رقم بیسوادی در رده‌های سنی 5 ساله مشخص شد که کاهش فزایندهای در آن مشاهده شده است و نشان می‌دهد که بی‌سواد جدیدی وارد این مجموعه نمی‌شود.

وی ادامه داد: کشور ایران در سرعت رشد علم رتبه اول را در دنیا دارا است و 60 درصد دانش‌آموزان زنجانی در کنکور قبول می‌شوند این در حالی است که 10 سال قبل فقط 17 درصد دانش‌آموزان استان در کنکور قبول می‌شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در طول 34 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن یک روز آرام ننشسته است و از تمام توان خود در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده است که ترور شخصیتها، 8 سال دفاع مقدس، تهاجم فرهنگی و تحریم‌های اقتصادی نمونه‌ای از آنها است و این حیله دشمنان نه تنها باعث شکست جمهوری اسلامی ایران نشده است بلکه آن را قویتر کرده است.

نظری خاطر نشان کرد: در حوزه تحصیل، نظام جمهوری اسلامی ایران جزء برترینهای دنیا است و در ریشه‌کنی بی‌سوادی نیز مدال افتخار بینالمللی مختص کشور ایران است که با تدبیر بینظیر امام راحل، زمانی که انقلاب یک ساله نشده بود فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کرد و شعار مهم ایران را سراسر مدرسه کنیم نهادینه ساخت./ع

برچسب ها: ریشه ، کنی ، بیسوادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.