حجت‌الاسلام صدر حسيني در جمع خبرنگاران:

اختصاص بودجه92 به سازمان پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه/ موادمخدر جرم اول کشور محسوب مي‌شود

معاون پيشگيري از وقوع جرم قوه قضايي گفت: آنچه که در لایحه بودجه در مجلس تصویب شده این است که دولت هر ساله بودجه‌ای برای کار پیشگیری در ردیف‌های خاص با همین نام پیش‌بینی می‌کند و این اعتبارات را به دستگاه‌های که می‌خواهند طرح‌های ملی اجرا می‌کند می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام صدر حسینی" در حاشیه سومین گردهمایی معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان‌های کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با بودجه معاونت پیشگیری از وقوع جرم، اظهارداشت: از نظر بودجه آنچه که در لایحه بودجه در مجلس تصویب شده این است که دولت هر ساله بودجه‌ای برای کار پیشگیری در ردیف‌های خاص با همین نام پیش‌بینی می‌کند و این اعتبارات را به دستگاه‌های که می‌خواهند طرح‌های ملی اجرا می‌کند می‌دهد.

وي افزود: در این دو سال که از شکل‌گیری معاونت پیشگیری می‌گذرد کارهای خوبی انجام شده و ما توانسته‌ایم در استان‌ها، شورای پیشگیری استانی را تشکیل دهیم و در این شوراها بیش از 20 دستگاه ذی‌ربط وجود دارد و در این دو سال تعامل بین دستگاه‌ها از سوی معاونت شکل گرفته و نیاز است دستگاه‌ها دور هم بنشیند و بدون الزام قانونی با هم کار کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درباره اینکه در بحث پیشگیری از وقوع جرم، کدام جرایم در معاونت در اولویت قرار دارد؟ گفت: طبق آمار قوه قضاییه 20 جرم اول در دستور کار قرار دارد ولی 10 جرم اول جامعه بیشترین آمار جرایم به خود اختصاص می‌دهد اولویت کار ما در معاونت پیشگیری از وقوع جرم است و آمار بیشترین رسیدگی در معاونت پیشگیری را به خود اختصاص می‌دهد.

حجت‌الاسلام صدر حسيني در پايان خاطر نشان کرد: مواد مخدر به لحاظ جرم در رده پایینی قرار دارد، ولی در جرایم دیگر مانند سرقت، مواد مخدر هم دیده می‌شود لذا مواد مخدر مستقیم و غیرمستقیم جرم اول محسوب می‌شود البته ستاد پیشگیری از مواد مخدر با توجه به بودجه بسيار اين سازمان، مسئول رسیدگی به جرایم مربوط به مواد مخدر است و ما نمی‌توانیم به صورت مستقیم در بخش مواد مخدر ورود پیدا کنیم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار