استاندار اصفهان با بیان اینکه قرائت قرآن خواست فقط مساجد نیست گفت: مساجد بسیاری از مطالبات ما از پایگاههای فرهنگی را در جامعه عملیاتی می کنند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیستمین سالگرد تاسیس ستاد عالی هماهنگی و نظارت در کانونهای مساجد کشور؛ علیرضا ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان گفت: مساجد در طول تاریخ ما از قابلیت های قابل ملاحظه ای برخوردار بوده اند و بالاخره کشور ایران، کشوری اسلامی است که مسجد خاستگاه بسیاری از تعاملات فرهنگی در زمان انقلاب و خاستگاه اصلی ان بوده است و در نظام سازی برای جمهوری اسلامی اهمیت بالایی داشته است. 
استاندار اصفهان با اشاره به نقش مساجد بعد از انقلاب در عرصه های مختلف افزود: مساجد بعد از انقلاب اسلامی نقش مثبتی در پیشبرد امور از جمله حضور قوی در صحنه دفاع مقدس داشته اند. 
وی ادامه داد: مساجد بعد از جنگ نیز کارکردهای قوی فرهنگی سیاسی اجتماعی در ابعاد مختلف داشته اند امروز حضور جمع کثیری از جوانان را ما در مساجد شاهدیم و بسیاری از مطالبات ما از پایگاههای فرهنگی امروز در مساجد عملیاتی می شوند. 
ذاکر اصفهانی خاطرنشان کرد: آنچه در قالب ابزار مدرن دیده می شود قالباً برای تاسیسات و نهادهای مدرن مانند فرهنگسراها است و صرفاً در آنجا به کار برده می شود و این موضوع ضعف مساجد است. 
وی گفت: مساجد ضمن حفظ نقش سنتی خود می توانند با کمک ابزار و شیوه های نرم افزاری و حضور خود را سنگین تر و جدی تر کنند. 
استاندار اصفهان اظهار کرد: قرار نیست قرائت قرآن خواست مساجد باشد و جلسه شعرخوانی خواست فرهنگسراها امکان اینکه این دو موضوع در مسجد برگزار شود وجود دارد. مساجد می توانند با حفظ کارکرد سنتی و تنوع در استفاده از ابزار نو کارکردهای متنوعی را دربر بگیرند. 
وی گفت: تفکیک فرهنگ دینی از فرهنگ کشور ما امکان پذیر نیست زیرا فرهنگ ایران از متون دینی در طول تاریخ برآمده است. فرهنگ و اعتقادات ما برگرفته از دین و آموزه های دینی است. بر همین اساس می توانیم تمام آموزه های دینی و ملی را در کنار یکدیگر در مساجد داشته باشیم. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار