دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در نشست خبری سال روز تاسیس کانون های مساجد گفت: در حال حاضر 12500 کانون در سراسر کشور فعال هستند و این تعداد در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام حمید رضا سلیمانی گفت: از سال 84 تاکنون بیش از یکهزار و 250 کانون راه اندازی شده اند و تا اردیبهشت سال 91 این تعداد به یک هزار و 300 کانون افزایش می یابد.
وی با اشاره به مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره وظایف دبیر خانه کانون های مساجد افزود: راه اندازی کانون ها تجهیز کتابخانه های مساجد تربیت نیروی انسانی واجد شرایط از جمله وظایفه این دبیر خانه است.
وی ادامه داد: عضویت در ستاد پشتیبانی و امور مساجد با حکم رئیس جمهور در دولت نهم از دیگر اقداماتی است که برای کانون های مساجد انجام شده است.
سلیمانی درباره دیگر برنامه های این ستاد افزود: ارسال کتابهای کمک آموزشی به کتابخانه های مساجد کشور، راه اندازی هسته های پژوهشی چاپ تفسیر کتابهای کاربردی قرآن اجرای دوره آموزشی چهره به چهره در مناطق محروم، برگزاری جشنواره مساجد برگزاری دوره های مهارت های زندگی ویژه زوج های جوان از دیگر برنامه های این ستاد است.
*پخش برنامه 90 قسمتی با عنوان کانون های مساجد
سلیمانی گفت: پخش برنامه 90 قسمتی با محوریت کانون های مساجد از شبکه قرآن در دستور کار قرار دارد وی اظهار داشت: انجام سفرهای استانی از سوی هیئت ها ی بازرسی، دریافت مجوز رسمی خبر گزاری شبستان به 7 زبان رایج جهان از دیگر اقدامات ستاد عالی کانون های مساجد است.
دبیر ستاد عالی کانون مساجد گفت: آموزش 1200 مربی متعهد لیسانس به بالا در مناطق مرزی و محروم برای ارتباط چهره به چهره با جوانان برای پاسخگویی به سوالات آنان برپایی 2 روزه همایش اندیشه های آسمانی با شرکت 8 هزار نفر در مشهد به منظور آشنایی با تهاجم فرهنگی از دیگر برنامه آموزش ستاد است.
*امضای تفاهم نامه با نهاد رهبری در دانشگاه ها
سلیمانی گفت: تفاهم نامه ای با نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به منظور تاسیس کانون ها در مساجد دانشگاهی صورت گرفته است .
وی درباره تعداد کانون های تخصصی مساجد گفت: در حال حاضر 615 کانون تخصصی در 24 رشته در موضوعات پژوهشی رایانه و IT مشغول به فعالیت هستند.
سلیمانی ادامه داد همچنین در حال حاضر 17200 مرکز فرهنگی دیجیتالی در کنار مساجد راه اندازی شده و اینترنت پک را در اختیار نوجوانها و جوانها قرار می دهد. وی درباره ساماندهی کتابخانه های مساجد گفت: برنامه ریزی جهت صدور کتابخانه های مساجد و سازماندهی آنها و همچنین راه اندازی کتابخانه های دیجیتال در مساجد در دستور کار قرار دارد.
سلیمانی درباره دیگر برنامه های این ستاد در سال آینده گفت: گردهمایی اصحاب فرهنگ و هنر مساجد برگزاری جشنواره سرود روستایی رضوی حمایت ویژه از گروههای سرود و یا تواشیح و تئاتر ، برپایی نمایشگاه توانمندی مساجد، برگزاری جشنواره شعر گلدسته ، جشنواره نشریات، تجربه های اجرای طرح جامعه حفظ قرآن از جمله برنامه هایی است که در سال آینده برگزار می شود.
*برگزاری اجلاسیه عمران معنوی مساجد
سلیمانی با اعلام اينكه اجلاسیه عنوان معنوی مساجد در سال آینده برگزار می شود ، ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی تربیت مربی عفاف و حجاب چاپ و توزیع قرآن برای طرح تلاوت نور در مساجد برگزار کننده فرهنگی هنری روستایی و عشایری از دیگر برنامه های این ستاد است.
*تهیه طرح نظام نامه جامع کتابخانه های مساجد کشور
سلیمانی گفت: توجه و اجرای طرح نظام نامه جامع کتابخانه های مساجد کشور که در قالب یک جلد کتاب است مورد تاکید ما قرار دارد. وی ادامه داد در حال حاضر ده هزار کتابخانه مسجد دارای مخزن و پنج هزار کتابخانه باز در شبستان مساجد وجود دارد.
سلیمانی در پایان گفت: در حال حاضر حدود دو میلیون نوجوان و جوان با کانون های مساجد در ارتباط هستند و برای ارتقای کمی و کیفی فعالیتهای مساجد ضرورت تشکیل سازمان امور مساجد بسیار احساس می شود./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار