نمایندگان اهل سنت مجلس با صدور بیانیه ای نسبت به جنایات صورت گرفته در مورد شیعیان پاکستان واکنش نشان دادند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران نمایندگان اهل سنت مجلس با صدور بیانیه ای نسبت به جنایات صورت گرفته در مورد شیعیان پاکستان واکنش نشان دادند که متن آن به شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

"از این روى بر فرزندان اسرائیل مقرر داشتیم که هر کس کسى را- جز به قصاص قتل، یا [به کیفر] فسادى در زمین- بکشد، چنان است که گویى همه مردم را کشته باشد. و هر کس کسى را زنده بدارد، چنان است که گویى تمام مردم را زنده داشته است. و قطعاً پیامبران ما دلایل آشکار براى آنان آوردند، [با این همه‏] پس از آن بسیارى از ایشان در زمین زیاده‏روى مى‏کنند".

اتفاقات اخیر روی داده در پاکستان و کشتار بیرهمانه ی برادران و مسلمانان اهل تشیع این کشور بار دیگر نشان از عملکرد ناخوشایندی داد که دل هر انسان آزاده ای را به درد آورده است .

جهان کنونی دیگر در هیچ مقیاسی پذیرش حرکات طالبانیسم و متعصبانه را ندارد که درآن انسان و بشریت با قهری مضاعف روبرو شده و بی هیچ گناهی بصورت دسته جمعی کشته می شوند، اینان در واقع شهیدانی هستند که نه به خاطر کرده ی خویش که به سبب دگم اندیشی و تعصب دیگران جان خویش را از دست داده اند.

ما نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده ی شهداء این جنایت ضد بشری،  این عمل را بشدت تقبیح کرده و تنها راه رهایی و بازگشت آرامش به جهان اسلام را در وحدت عملی و واقعی دیده و بشدت با هرگونه حرکتی که  به این وحدت و یکدلی خدشه وارد سازد، مقابله کرده و آن را محکوم می نماییم و قویاً از تمامی سازمان های مرتبط خصوصاً سازمان کنفرانس اسلامی، روسای کشورهای اسلامی، سازمان جنبش عدم تعهدها، سازمان ملل و شورای حقوق بشر آن می خواهیم که به مسئولیت اسلامی و انسانی خویش در قبال چنین حرکاتی عمل کرده و با مسببین چنین اعمالی برخورد قاطعانه صورت دهند و عاملین و آمرین این جنایت را شناسایی و به دادگاه ذی صلاح و بین المللی معرفی کنند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار