عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:اقدامات مفیدی در گسترش حمل و نقل عمومی و رفع ترافیک پایتخت انجام شده که جای تقدیر دارد و لازم است به این منظور از مسئولان شهر تهران قدردانی شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، منصور آرامی افزود: فعالیت‌هایی که در جهت گسترش حمل و نقل عمومی در پایتخت صورت گرفته را می‌توان شروع خوبی در جهت رفع معضلات ترافیکی و کاهش آلودگی هوا دانست، هر چند از گذشته زیرساخت‌های شهری تهران بسیار ضعیف و محرومیت‌های این کلان شهر بسیار زیاد بوده است.  
 
وی با اشاره به این که مدیریت شهری در رفع معضل ترافیک گام‌های بلندی برداشته که نتایج مثبتی را به همراه داشته، اظهار کرد: به منظور رفع معضل ترافیک پایتخت، سه اقدام اساسی در اولویت قرار دارند که نخستین اقدام فراهم ساختن امکانات و وسایل نقلیه عمومی به اندازه کافی و متناسب با جمعیت و نیاز شهر است.
 
آرامی دومین اقدام را «بسترسازی» لازم در حوزه حمل و نقل و فراهم ساختن زیرساخت‌هایی مانند احداث پارکینگ‌های عمومی و اصلاح معابر بر شمرد و تصریح کرد: سومین اقدام، توسعه فرهنگ ترافیک و رانندگی است چرا که در بسیاری موارد ترافیک سنگین به دلیل نداشتن فرهنگ رانندگی مناسب ایجاد می‌شود.  
 
عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان با تأکید بر اهمیت آموزش مسائل ترافیکی و مقررات رانندگی، خاطرنشان کرد: در کلان شهرهای دنیا توجه زیادی به آموزش مسائل ترافیکی شده و لازم است در کنار فراهم ساختن امکانات مورد نیاز، «فرهنگ‌سازی» کافی نیز در حوزه ترافیک صورت پذیرد. /ل
برچسب ها: عمران ، مجلس ، حمل ، نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار