معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از آغاز به کار ستاد ويژه تنظيم بازار شب عيد از امروز 15 اسفندماه خبر داد و گفت: در جلسه کارگروه حمايت از توليد باحضور رئيس جمهور مقرر شده بودجه صيانت از توليد به واحدهاي مشکل دار و بحراني اختصاص يابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ موحدي امروز در نشست خبري به بيان موضوعات مطرح شده در کارگروه حمايت از توليد و تنظيم بازار که با حضور رئيس جمهور تشکيل شده بود پرداخت و افزود: در کارگروه حمايت از توليد، منابعي براي طرح هاي مهر ماندگار اختصاص يافت و براين اساس مقرر شد که به طرح هاي بخش خصوصي از منابع صندوق توسعه ملي و به طرح هاي دولتي از طريق منابع بانکي تسهيلات ارائه شود.
وي ادامه داد: در صورت تکميل اين طرح ها، 64 هزار اشتغال پايدار در کشور ايجاد خواهد شد.
وي با بيان اينکه در اين کارگروه مقرر شده براي واحدهاي مشکل دار و بحراني بودجه صيانت از توليد اختصاص يابد، افزود: برهمين اساس 100 ميليارد تومان براي اين امر در نظر گرفته شده که به کارگروه هاي استانهاي مختلف ابلاغ شده است.
موحدي تصريح کرد: همچنين در اين کارگروه مقرر شد براي حمايت از بخش خودرو ارز مبادلاتي در اختيار خودروسازان قرار بگيرد و تامين تسهيلات آنها تسريع شود.
معاون وزيرصنعت در خصوص موضوعات مطرح شده در کارگروه تنظيم بازار نيز اظهار داشت: در اين کارگروه گزارشي از ذخيره شده و تامين کالاهاي اساسي و همچنين روند توزيع و قيمت کالاها ارائه شد و تاکيد رئيس جمهور بر تامين هرچه بيشتر کالاهاي اساسي و افزايش کنترل و نظارت در قيمت و عرضه کالاها بود.
وي افزود: تصميم کارگروه اين بوده که از توان و امکانات اصناف، تشکل ها نيز در تامين کالاها و توزيع و مديريت آن بهره گرفته شود.
موحدي تصريح کرد: همچنين رئيس جمهور در اين کارگروه بر کنترل بازار شب عيد با استفاده از همکاري دستگاه هاي مرتبط تاکيد داشتند که برهمين اساس طرح مشترک پايش بازار شکل گرفت که اين طرح در سطح استاني نيز اجرا مي شود.
وي افزود: همچنين ايشان در کنترل کل زنجيره کالا از مرحله واردات تا توليد و عرضه تاکيد داشتند و همچنين بر ذخيره سازي کالاهاي اساسي و توزيع مناسب آن به دست مصرف کننده و تامين ارز مورد نياز کالاهاي تنظيم بازار تاکيد شد که برهمين اساس مقرر شده بانک مرکزي پرونده هاي کالاهاي تنظيم بازار را براي اختصاص ارز خارج از نوبت بررسي کنند.
موحدي با تاکيد بر اينکه در راستاي اين تصميمات يک ستاد ويژه براي کنترل بازار شب عيد تشکيل شد، تاکيد کرد: وظايف اين ستاد تامين کالاهاي اساسي، هماهنگي و بازرسي و پايش مستمر عرضه و تقاضا، رسيدگي به شکايات و اطلاع رساني است که لازمه آن همکاري همه دستگاه هاي مربوطه است.
معاون وزير صنعت ادامه داد: اين ستاد نوروزي از امروز 15 اسفندماه کار خود را آغاز کرده و 15 نهاد اجرايي از جمله شوراي اصناف، گمرک، استانداري، سازمان تعزيرات، نيروي انتظامي، شهرداري و وزارت صنعت در آن همکاري دارند./س
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار