معاون بین الملل حوزه های علمیه گفت : حوزه علمیه قم به عنوان یکی از بزرگترین مراکز علمی دینی در جهان برای گفتگو با عالمان ادیان ابراهیمی آمادگی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، حجت الاسلام زمانی، در نشست هماندیشی معنویت و انسان معاصر از دیدگاه اسلام و مسیحیت ارتدوکس که با حضور اسقف های بخارست در اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد با اشاره به اینکه مفاهمه و گفتگوی بین ادیانی از ضرورتهای دنیای امروز است، گفت: تمام ادیان آسمانی دارای مشترکات بسیاری در زمینههای گوناگون هستند که باید زمینههای گفتگو را بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه عالمان ادیان آسمانی باید بیش از پیش در عرصههای مختلف با یکدیگر همکاری کنند، یادآور شد: طلاب در رشته‌های مختلف علوم دینی در حال تحصیل هستند و بیش از 300 مرکز پژوهشی دینی در شهر قم به فعالیت‌های علمی و پژوهشی مشغول‌اند؛ این شهر یکی از مهمترین شهرهای جهان اسلام در عرصه نشر علوم دینی است که روزانه یک یا دو کتاب در حوزه علوم دینی آن شهر منتشر میشود و نشانگر اهمیت آن درعرضه محصولات علمی و دینی است.

حجت الاسلام زمانی تصریح کرد: همت عالمان حوزه علمیه قم بر آن است تا نیازهای جامعه بشری را از بدنه معارف الهی استخراج و به مردم جهان ارایه کنند./ب

برچسب ها: قم ، حوزه ، امادگی ، گفتگوی ، ادیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.