رئیس اتاق تهران گفت: اجرای بخشنامه بانک مرکزی می تواند بخش عمده ای از چالش های میان فعالان اقتصادی و بانک ها را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از بیست و هفتمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق تهران، از استقبال فعالان اقتصادی و بخش خصوصی از بخشنامه اخیر بانک مرکزی خبر دادو گفت: این بخشنامه که چگونگی ایفا تعهدات ارزی گذشته را در دستور کار قرار می دهد، در صورت اجرا می تواند بخش عمده ای از چالش های میان فعالان اقتصادی و بانک ها را برطرف کند.
آل اسحاق با تقدیر از شورای پول و اعتبار که سرانجام جلسات و رایزنی های این شورا منجر به صدرو این بخشنامه از سوی بانک مرکزی شد، تصریح کرد : با آنکه صدور این بخشنامه با تاخیر صورت گرفت اما بخش خصوصی منتظر عملیاتی شدن آن هستند.
رییس اتاق تهران با تاکید بر اجرایی شدن این بخشنامه افزود: از مجموعه نظام بانکی کشور، مدیران عامل بانک ها و کارشناسان حوزه پولی و بانکی که در فرایند تصمیم گیری ها هستند می خواهیم که در عملیاتی شدن این بخشنامه تعجیل کنند چرا که در صورت اجرایی شدن آن، بخش مهمی از مشکلات و معضلات برطرف می شود.
آل اسحاق ادامه داد: اگر این بار نیز نظام بانکی کشور بخواهد مانع اجرای این بخشنامه شود و بانک ها در برابر آن بایستند، باید پاسخگوی مشکلات آتی کشور باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای مخالف اشاره کرد و با بیان اینکه ضرورت هرگونه موفقیت در این مسیر، سعه صدر است، تصریح کرد: اگر قرار است که از موضع قدرت مذاکره کنیم، لازمه آن این است که در داخل کشور تمام بخش ها و تصمیم گیران محکم و منسجم باشند.
رییس اتاق تهران افزود: اگر کشورهای متخاصم با ایران، به اشکال و اقدامات مختلف راه ها را به روی فعالیت های اقتصادی ایران می بندند، ما در داخل باید درها و پنجره های بیشتری را به روی فعالان اقتصادی باز کنیم و ادامه فعالیت را برای بخش خصوصی سهل تر از همیشه کنیم.
آل اسحاق گفت: بخش خصوصی در شرایط ویژه و حساس کنونی، با استفاده از شبکه های مویرگی که در اختیار دارد، می تواند گره بسیاری از مشکلات را باز کند.
آل اسحاق همچنین از توجه ویژه دولت و رئیس جمهور در کارگروه حمایت از تولید برای حل چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان تقدیر کرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار