معاون کل سازمان توسعه تجارت ايران از 38 ميليارد دلار صادرات غيرنفتي در 11 ماه سال جاري خبر داد و گفت: اين ميزان تا پايان سال به 41 تا 42 ميليارد دلار افزايش مي يابد و اهداف برنامه پنجم در سال جاري تحقق خواهد يافت.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، کيومرث کرمانشاهي گفت: بايد تلاش کنيم ارز مورد نياز براي واردات بطور کامل از طريق صادرات غيرنفتي تأمين شود و از درآمدهاي نفتي براي توليد ثروتهاي پايدار و بين نسلي استفاده کنيم.
وي رقم صادرات را در اين مدت 37.7 ميليارد دلار و واردات را 48.3 ميليارد دلار اعلام کرد و گفت: مديريت واردات هم امسال در دستور کار بوده است.
کرمانشاهي گفت: سه هزار قلم کالاهاي ايراني غيرنفتي به کشورهاي جهان صادر مي شود و سهم کالاهايي که مشمول عوارض صادراتي يا ممنوعيت بوده ، خيلي کمتر است.
وي افزود: حدود 73 قلم کالا مشمول عوارض صادراتي و ممنوعيت صادراتي است که بر اساس مباني اصولي و اقتصادي اعمال مي شود.
معاون سازمان توسعه تجارت ايران درباره ممنوعيت برخي اقلام پتروشيمي هم گفت : اين موضوع در کارگروه تنظيم بازار و با هدف تأمين نياز داخلي تصميم گيري مي شود و اگر توليد کنندگاني که مي گويند بخشي از توليدات در انبارها مانده است مدارک و اسناد خودشان را به اين کارگروه ارايه کنند و به تصميم گيري نهايي برسند ، آماده ايم با کمک گمرک جمهوري اسلامي ايران همکاري کنيم.
کرمانشاهي گفت : تجارت سبز هم در اولويت است و از ورود کالاهاي مخرب زيست محيطي جلوگيري مي کنيم./س
برچسب ها: صادرات ، غیرنفتی ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار