تهیه نقشه باستان‌شناسی آسیب های حوزه میراث تاریخی و فرهنگی کشورمان را به حداقل می رساند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، "پریسا محمدی"  رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی در مراسم رونمایی از مرحله نخست تهیه نقشه باستان‌شناسی ایران گفت: جامعه باستان‌شناسی ایران مشتاقانه و بی‌صبرانه منتظر چنین روزی بود روزی که در آن بتوانند ظرفیت‌های بالقوه خود را به فعلیت تبدیل کنند.



وی افزود: تهیه و تکمیل نقشه ‌باستان‌شناسی مسیر پرشتاب کشور را هموار و پیچیدگی‌هایی را که بر سر راه این حوزه مهم و حیاتی وجود دارد برطرف کند.
"محمدی" تصریح کرد: سالیان متمادی بوده که طرح‌های آمایش سرزمینی به عنوان یکی از محورهای مهم برنامه پنج ساله مطرح شده که بستر توسعه محلی و منطقه‌ای را در چهارچوب طرح‌های توسعه ملی فراهم می‌کنند.
رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی افزود: به واسطه نبود نقشه و اطلس باستان‌شناسی با گرفتاری‌ها و مشکلات مختلفی روبرو بودیم.
وی اظهار داشت: تهیه نقشه باستان‌شناسی با به حداقل رساندن آسیب به میراث تاریخی و فرهنگی کشورمان به رشد اقتصادی و گسترش صنعت و توسعه زیر‌بنایی کمک می‌کند.
"محمدی" تصریح کرد: تهیه نقشه پاسخ مناسبی برای دغدغه‌های علاقه‌مندان به آثار و میراث ارزشمند کشورمان است.
رئیس پژوهشگاه باستان‌شناسی بیان کرد: امید است با تکمیل مراحل آینده طرح و به کارگیری تکنولوژی‌های پیشرفته زمینه حفظ و نگهداری بیشتر این آثار ماندگار بشری فراهم شود./ص
برچسب ها: آسیب ، میراث ، فرهنگی ، نقشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار