يک کارشناس مسائل خاورميانه با بيان اينکه اخضر ابراهيمي از قاطعيت کوفي‌عنان در حل بحران سوريه برخوردار نيست، گفت: تصميمات اخضر ابراهيمي تحت تاثير منافع آمريکا و غرب اتخاذ مي‌شود.

نوذر شفيعي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: اخضرابراهیمی پس از  تحولات رخ داده در جبهه‌های جنگ، به تغيير مواضع و رفتارهايش اقدام مي‌کند.

وي با اشاره به تغيير رويکرد ابراهيمي در ديدار با مقامات روسی و آمریکايي براي حل بحران سوریه، ادامه داد: این رفتار از یک دیپلمات کاربلد همچون وي به‌دور است.

شفيعي منافع آمریکا، روسیه و شرایط بحراني سوریه را ملاک تصميم‌گيري اخضر ابراهيمي دانست و افزود: معیار اتخاذ تصميم‌گيري ابراهيمي در حل بحران سوريه بايد از طریق راه‌حل مسالمت آمیز و مذاکره حل و فصل بوده و اين مهم را به عنوان يک اصل بپذیرد.

وي تصريح کرد: اخضر ابراهيمي بايد در صدد نزدیک کردن دیدگاه بازیگران دخیل در بحران سوریه برآمده چراکه دیدگاه وي متأثیر از عواملی است که نمي‌توان براساس آن به سمت حل بحران حرکت کرد.

اين کارشناس مسائل خاورميانه با تاکيد بر اينکه کوفي‌عنان به دليل برخورداري از استقلال رأيي که برخلاف منافع آمريکا بود مجبور به استعفا شد، خاطر نشان کرد: ابراهیمی بايد با مطرح کردن راه حل‌های منطقی و اصولی آن را به دبیر کل سازمان ملل ارجاع داده و بدين ترتيب در حل بحران سوريه گام بردارد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار