با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس فنس‌کشی محدوده منفصل سه از منطقه آزاد ارس در جانانلو با 15 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، در پی آغاز عملیات اجرایی گیت‌های ورود و خروج و تقاطع هم سطح در محدوده منفصل سه (خدا آفرین ) از منطقه آزاد ارس، فنس‌کشی این محدوده با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس در این آیین گفت: مشارکت مردم با سازمان منطقه آزاد ارس آینده بسیار روشنی برای این محدوده منفصل به ارمغان می آورد و  نویدبخش توسعه روز افزون این منطقه می باشد.

صادق نجفی افزود: اجرای این طرح با 15 میلیارد ریال اعتبار شامل احداث تقاطع و سه گیت اصلی برای ورود و خروج، زمینه عملیاتی نمودن این محدوده را فراهم می‌سازد.

وی گفت: در قالب این طرح، 3 هزار و 700 هکتار از اراضی خدا آفرین (جانانلو) در داخل فنس‌کشی منطقه آزاد ارس قرار می‌گیرد و قوانین مناطق آزاد به این محدوده منفصل تسری می‌یابد.

وی گفت: مزایای مناطق آزاد منوط به اجرای قوانین این مناطق بوده و اجرای این قوانین در خدا آفرین نیازمند عملیاتی کردن این محدوده است.

وی افزود: حذف تشریفات اضافی، وجود مشوق‌های قانونی منجر به جذب سرمایه و افزایش قدرت رقابت فعالان اقتصادی از جمله مزایای عملیاتی کردن این محدوده به شمار می‌رود.

نماینده مردم کلیبر، خدا آفرین و هوراند گفت: مردم خدا آفرین خواستار بهره‌مندی از مزایای حضور منطقه آزاد ارس در این محدوده هستند.

ارسلان فتحی‌پور افزود: تعیین منطقه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و فراهم سازی زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه در محدوده جانانلو ضروری است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: احداث پل و عملیاتی کردن محدوده منفصل قلی بیگلو از منطقه آزاد ارس جهت تردد کالا و مرزنشینان با جدیت در حال پیگیری است.

منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس با 51 هزار هکتار وسعت، در شمال‌غرب کشور و هم مرز با کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان قرار دارد.

منطقه آزاد ارس علاوه بر یک محدوده متصل در جلفا دارای  سه محدوده منفصل در نورودوز ( مرز ارمنستان) محدوه خدا آفرین (جانانلو) و محدوده  قلی‌بیگلو در مرز آذربایجان است./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.