مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: میزان جوجه‌ریزی امسال در استان اردبیل 25 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ صادق صالحی دیروز در جلسه کمیته تنظیم بازار در اردبیل افزود: با تأکید استاندار اردبیل مبنی بر افزایش ظرفیت جوجه‌ریزی و همچنین عرضه گوشت مرغ در نیمه دوم فروردین و اردیبهشت‌ماه سال آینده برنامه‌ریزی‌ها به نحوی بوده تا با تأمین گوشت سفید مورد نیاز در ایام عید برای آن طرف سال نیز بتوانیم پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم.

وی گفت: ‌در همین ارتباط یک میلیون جوجه‌ریزی در دستورکار قرار گرفته، به طوری که 400 هزار قطعه از این امر صورت گرفته و مابقی نیز به تدریج و تا پایان اسفندماه انجام می‌شود.

صالحی، استان اردبیل را یکی از استان‌های ممتاز کشور در تولید و عرضه جوجه یک‌روزه برای بازارهای داخلی و خارجی اعلام کرد و افزود: در این زمینه چندین واحد تولیدی با کسب مجوز و تسهیلات لازم فعالیتشان را آغاز کردند و یا طرح توسعه واحدهای موجود در دستورکار قرار گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل همچنین از کنترل بازار گوشت قرمز با کشتار مناسب و قابل اعتماد در ماه‌های اخیر به ویژه کشتار دام‌های وارداتی خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر دام‌های وارداتی از ارمنستان، شاهد واردات از گرجستان و اوکراین نیز هستیم که کشتارگاه صنعتی استان اردبیل در این زمینه معین کشتار معرفی شده تا بتوان به نحوه مطلوب کشتارهای موردنظر را انجام داده و نیاز بازار را به شکل مطلوب تأمین کرد.

صالحی، کنترل بیماری‌های دام به ویژه مشترک بین انسان و دام را ضروری اعلام کرد و افزود: با هدف جلوگیری از شیوع این بیماری‌ها از شهروندان درخواست می‌کنیم حتی برای ذبح یک دام با دامپزشکی تماس برقرار کنند.

وی، فعالیت دو کشتارگاه صنعتی دام را در سطح استان یادآور شد و گفت: فرآورده‌های گوشتی فاسد برای تولیدات صنعتی نظیر چسب کفش، چسب چوب یا الکل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صالحی در ادامه افزود:‌ با پیش‌بینی‌های انجام شده 75 درصد هزینه و قیمت دام معدوم‌سازی شده به دامداران پرداخت می‌شود تا خسارتی از این بابت متوجه آنها نشود../س

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، جوجه ، ریزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.