حجت الاسلام راشد يزدي گفت: صبر و اخلاق نيكو مهم ترين سجاياي اخلاقي آيت الله عبادي بود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت الاسلام والمسلمين محمد كاظم راشد یزدی از اساتید حوزه و دانشگاه در  مراسم بزرگداشت

آیت الله عبادی امام جمعه فقید مشهد با برشمردن ویژگی‌های برجسته اخلاقی این عالم وارسته صبر و اخلاق نیکو را از مهم ترین سجایای اخلاقی وي دانست و تاکید کرد : پر کردن جای این چنین علمایی واقعا مشکل است؛ یکبار در محضر مقام معظم رهبری فیلمی از آیت الله خویی پخش شد ایشان اشک ریختند و به من گفتند تا جهان اسلام چنین عالمی را به وجود آورد چقدر زمان خواهد برد.

راشد یزدی با اشاره به خدمات آیت الله عبادی در استان سیستان و بلوچستان، اظهار كرد: بعد از فوت آیت الله کفعمی رهبری سیستان به دست آیت الله عبادی افتاد و با توجه به اوضاع خاص سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این استان، آیت الله عبادی یک وزنه اعتدال در این استان بود.

وی تصریح کرد : امام جمعه بودن بسیار دشوار است چون باید موضع رسمی و ثابتی را اتخاذ کرد و آیت الله عبادی هم در زاهدان و هم در مشهد نقشش را به خوبي ایفا مي‌كرد.

استاد حوزه و دانشگاه به ذکر خاطره‌ای از زمان انتصاب آیت الله عبادی به امامت جمعه مشهد پرداخت و گفت : هنگام انتصاب آيت الله عبادي به امامت جمعه مشهد من خدمت مقام معظعم رهبری رسیدم و گفتم امیدوارم ایشان موفق باشند اما رهبری تاکید کردند که ایشان موفق است./س

 

برچسب ها: صبر ، اخلاق ، سجایای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.