به منظور کاهش آسیب های مراسم چهارشنبه آخر سال تمام پایگاه های شهری اورژانس در آن شب آماده باش هستند تا بتوانند در صورت هر گونه آسیب اقدامات لازم را انجام دهند.

دکتر غلامرضا معصومی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه به علت حوادث چهارشنبه آخر سال در حوزه سلامت مشکلاتی پیش می آید که ما به عنوان وظیفه ذاتی در بحث پیشگیری و خدمت رسانی هر ساله در حال آماده باش هستیم.

وی با بیان این که ارگان های دیگری همچون آتش نشانی و نیروی انتظامی با ما در این مراسم همکاری می کنند گفت: مهم ترین نکته این است که باید خانواده ها در این روز در کنار جوانان و نوجوانان خود باشند تا بتوانند ایجاد هر نوع آسیب را به حداقل برسانند. باید توجه داشت که ما سال قبل آمار خوبی از لحاظ کاهش سوانح و آسیب دیدگان این مراسم نداشتیم و عمده آسیب ها مربوط به نواحی دست و صورت بوده که حتی معلولیت دائمی برای فرد ایجاد کرده و زندگی فرد در اثر یک حادثه به تباهی کشیده شده است.

معصومی از والدین درخواست کرد که تخلیه انرژی جوانان و نوجوانان خود را جدی بگیرید و از خروج آن ها از منزل در این روز جلوگیری کنید.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در خصوص اقدامات اورژانس کشور اظهار داشت: تمام پایگاه های اورژانس شهری ما برای 4 شنبه آخر سال در حال آماده باش هستند و به تک تک دانشگاه ها دستور داده شده که مناطق پرازدحام تحت پوشش خود را شناسایی کنند و تمهیدات خود را از لحاظ حضور اورژانس و دیگر امکانات فراهم کنند.

معصومی از مردم درخواست کرد که در صورت هر نوع آسیب باید خونسردی خود را حفظ کنند و اجازه دهند که همکاران ما به کار خود بپردازند همچنین راه عبوری آمبولانس های ما را در سراسر شهر باز نگه دارند تا بتوانیم مصدوم دچار آسیب را هر چه سریعتر به مراکز درمانی برسانیم./ح
برچسب ها: اورژانس ، حوادث ، سوختگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار