رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور گفت: خرید 50 دستگاه هلیکوپتر امداد در برنامه پنجم توسعه ديده شده است.

غلامرضا معصومی، رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در فرآیندهای امداد و جاده‌ای به خصوص برای ورود به جاده های فرعی و اصلی به هیچ عنوان گزینه پایگاه زمینی گزینه معقولی نخواهد بود و هیچ کشوری در دنیا به دنبال پایگاه جاده ای برای این راهها نیست.  
 
وی با بیان این که تنها راهکار برای این نوع جاده‌ها،‌امداد هوایی است گفت: امداد هوایی راه حلي است که بتوان شعاع 150 کیلومتری را کاملا پوشش دهد و خدمات تخصصی را بتوانیم با سرعت عمل بالایی ارائه دهیم عنوان کرد: در برنامه پنجم توسعه خرید 50 هلیکوپتر امداد دیده شده که قطعا مهمترین فاکتور ما اعتبار است. رایزنی‌هایی از طریق کارگروه هوا و فضای دولت و مجلس برای تامین بودجه سال 92 خرید این هلیکوپترها صورت گرفته است.  
 
وی ادامه داد: توانسته‌ایم قول امداد هوایی را از معاونت راهبردی بگیریم تا هزینه پرداخت این هلیکوپترها پرداخت شود. یک کارگروه در حال پی گیری این موضوع است تا در سال 92 سه تا پنج فروند هلی کوپتر را در دستور کار خرید داشته باشیم.  
 
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی خاطر نشان کرد: هزینه‌های امداد هوایی برای یک سال یک تا 1.5 میلیارد تومان است که تامین هزینه‌های آن قطعا در توان مرکز مدیریت ما نیست./ح

برچسب ها: هلیکوپتر ، امداد ، بودجه ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار