معاون سیاسی امنیتی استاندار كردستان گفت: ثبات و امنیت پایدار در استان، عامل مهمی در افزایش ورود گردشگر به كردستان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، حسن زاده در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی استان كردستان افزود: كردستان به دلیل وجود جاذبه های طبیعی و گردشگری ظرفیت های فراوانی برای جذب گردشگر دارد كه باید از این توانمندی ها به نحو احسن نهایت استفاده را به عمل آوریم.
به گفته وی توسعه صنعت گردشگری مستلزم توسعه زیر ساخت های مورد نیاز در زمینه امكانات اقامتی، رفاهی و تفریحی است و در این رابطه همه متولیان بخش گردشگری استان باید با بسیج امكانات مورد نیاز، بستر لازم را برای افزایش میل و رغبت گردشگران به استان فراهم كنند.
حسن زاده گفت: متولیان امر باید با رسیدگی به فضاهای سبز و مراكز تفریحی و رفاهی، برای بر طرف كردن مشكلات موجود با زیبا سازی و بهبود شرایط این اماكن و تامین وسایل نقلیه عمومی لازم بیشتر تلاش كنند.
وی بر لزوم برنامه ریزی منسجم و مناسب ستاد استقبال از مسافران نوروزی در استان اشاره كرد و گفت: در چند سال اخیر شاهد افزایش چند برابری تعداد گردشگران به استان هستیم كه این امر ضرورت اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی با همكاری همه دستگاه های متولی را دو چندان كرده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار كردستان بر تلاش شهرداری های استان برای پاك سازی پارك ها و فضای سبز و استقرار چادرهای مسافرتی برای اسكان مسافران تاكید كرد.
به گفته وی سازمان حمل و نقل و پایانه های استان نیز باید با تشدید نظارت بر نحوه خدمات دهی به مسافران شرایط را برای ارائه خدمات بهتر فراهم كنند.
حسن زاده از مسافران و بازیدكنندگان مناطق دیدنی استان خواست تا ضمن استفاده از این موهبت الهی و با رعایت موازین بهداشتی و عدم رها سازی زباله در طبیعت، نسبت به حفظ و صیانت از محیط زیست تلاش كنند.
وی بر آمادگی هتل ها، مهمانسراها و مراكز اقامتی برای پذیرش مطلوب مسافران و گردشگران نوروزی تاكید كرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار كردستان از مسوولان بهداشت و درمان استان خواست در ایام تعطیلات نوروزی، مراكز درمانی با آمادگی كامل و با استفاده از نیروهای درمانی متخصص و كارآمد در خدمت مردم و مسافران نوروزی قرار گیرند.
حسن زاده گفت: اعضای ستاد حوادث غیر مترقبه استان باید در ایام تعطیلات نوروزی از آمادگی كافی برای مقابله با هرگونه حوادث غیر مترقبه برخوردار باشند.
وی در پایان گفت: اكیپ های نظارتی و باررسی اصناف و صنعت، معدن و تجارت باید با افزایش نظارت خود در بازار مصرف عرضه و تقاضا به ویژه در ایام پایانی سال با هرگونه كم فروشی، تخلف و افزایش قیمت های غیر قانونی مقابله كنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.