در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از برنامه "ققنوس" گروه ادبیات رادیو فرهنگ به تهیه‌کنندگی مرتضی صداقت‌گو تقدیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي صدا، آیین اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در تالار وحدت و با حضور محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهوري، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان برپایی جشنواره، جمعی از شاعران و علاقه‌مندان این حوزه و اصحاب رسانه‌ها برگزار شد.
این برنامه پس از تلاوتی آیاتی چند از قرآن کریم و پخش سروده جمهوری اسلامی ایران با سخنرانی رضا حمیدی، دبیر جشنواره به طور رسمی آغاز شد.
محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهوري در این مراسم از شعر به عنوان روح و جان ادبیات فارسی یاد کرد و گفت: گاهی با یک بیت شعر می‌توان خلاصه سخنرانی‌های متعدد و گفتار بزرگان را بیان کرد و من امشب در این مراسم حضور یافته‌ام تا ادای احترامی به بزرگان شعر کرده باشم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانش از شاعر به عنوان موهبت الهی نام برد و حضور بیش از دو هزار شاعر با بیش از 46 هزار اثر را بیانگر میزان تلاش دبیرخانه این دوره از جشنواره دانست.
در این برنامه برخی شاعران برگزیده و شاعرانی چون محمدجواد محبت، سعید بیابانکی و ناصر فیض به شعرخوانی پرداختند.
19برگزیده این دوره از جشنواره شعر فجر در ۶ بخش معرفي و قدرداني شدند و در بخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی نیز از برنامه ققنوس گروه ادبیات رادیو فرهنگ به تهیه‌کنندگی مرتضی صداقت‌گو تقدیر شد.
گفتني است؛ رونمايي از دو کتاب «شعرها و چهره‌ها» و «سالنامه شاعران» پايان بخش اين مراسم بود. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار