هر عاملی که باعث التهاب کبد شود منجر به سرطان کبد می شود.

دکتر امیرحسین فقیهی متخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سرطان هایی که در کبد هستند اغلب به دو دسته تقسیم می شوند که در مردان شایع تر است.
 
فقیهی افزود: علائم بروز این بیماری را کاهش وزن و بی اشتهایی بدون توجه، ندرتا زردی چشم ها و پوست، تب و بزرگ شدن طهال از علائم این بیماری می باشند.
 
دکتر فقیهی اذعان داشت: ورود این تومورهای اولیه از خود سلول های کبد هستند که در علم پزشکی این تومورها را اهپاتومارا می گویند.
 
وی گفت: مصرف ویتامین e نمی تواند در پیشگیری از سرطان کبد موثر باشد گاهی اوقات این ویتامین می تواند در کبد چرب موثر واقع شود.
 
فقیهی عنوان کرد: هر عواملی که باعث التهاب مزمن کبد شود می تواند منجر به سرطان کبد هم واقع شود.
 
دکتر فقیهی در ادامه افزود: علائم شایع در این بیماری عبارتند از: ویروس ها، هپاتیت ها مثل هپاتیت b و c و علائم افزایش دهنده این بیماری عبارتند از: سابقه ی هپاتیت، زمینه فامیلی، الکلی بودن.
 
دکتر فقیهی در پایان گفت: علائم پیشگیری آن واکسیناسیون علیه هپاتیت و درمان آن می تواند جراحی و برداشتن تومور باشد که البته 25 درصد افراد با جراحی خوب و یا روان درمانی و مشاوره می تواند در درمان این بیماری کمک کند./ع2
برچسب ها: سرطان ، کبد ، تومور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
سمیرا
۲۳:۰۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
من یک هفته است زیره دنده راستم یه چیز پرش داره می پره
United States of America
Sahar
۰۰:۴۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
با عرض سلام
من نزدیک 3هفته است زیر دندم قسمتی که کبد هست خیلی درد میکنه دکتر رفتم گفتن چیزی نیست عکس گرفتن ولی چیزی نبود دارم از درد میمیرم لطفا راهنمایی کنید با تشکر
آخرین اخبار