داروی ضد سرطان تاکسوتئر برای درمان سرطان ها خصوصا سرطان های سینه، تخمدان پروستات و ریه در دانشگاه شهید بهشتی تولید شد.

به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران: دکتر صالحی استاد گروه فیتوشیمی پژوهشکده ی گیاهان مواد اولیه ی دارویی دانشگاه شهید بهشتی در نشست خبری تولید این دارو گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت در سال گذشته 50 میلیون دلار اختصاص دارد که با تولید این دارو از صرف این هزینه های گزاف جلوگیری می شود.
 
وی افزود: تولید این دارو یک کار گروهی متشکل از اساتید مختلف و دانشجویان مقطع دکتری بوده و مواد اولیه آن از برگ درخت سرخه دار استخراج و قالب سازی شده و در اختیار ما قرار گرفته است.
 
صالحی تصریح کرد: در حال حاضر ما مواد اولیه این دارو را در مقیاس 10 گرم تولید کرده ایم و قابلیت این را هم داریم که در مقیاس چند صد گرمی هم تولید کنیم.
 
وی گفت: نیاز کشور در سال 4/6 کیلوگرم بوده که با توانایی تولید بالای این دارو در کشور می توانیم با تولید روزانه نیم کیلو از این دارو به یک صادر کننده تبدیل شویم.
 
صالحی با اشاره به اینکه انجام این گونه طرح ها نیاز به سرمایه گذاری پژوهشی و تولیدی دارد بیان داشت: طول دوره ی تولید این دارو یک سال و نیم پیش شروع شده و تولید آن هم اکنون به پایان رسیده است.
 
استاد گروه فیتوشیمی پژوهشکده گیاهان مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی گفت: این دارو کارایی بسیار بالایی در درمان سرطان ها خصوصا سرطان سینه، تخمدان، پرستات و ریه دارد.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: اگر 10 درصد از مبالغ واردات دارو که 3 میلیارد دلار است را به پژوهش های محصول محور و کاربردی اختصاص دهیم تا دو سال آینده می توانیم تعداد زیادی از داروها را تولید کنیم./ع2
برچسب ها: دارو ، سرطان ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار