محققان علت این که چرا صورت عده ای جوش می زد و عده دیگر از شر این اختلال پوستی در امان هستند را کشف کردند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس علت این که چرا صورت عده ای جوش می زد و عده دیگر از شر این اختلال پوستی در امان هستند را کشف کرده و آن را به یک باکتری نسبت داده اند که در پوست ما زندگی می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  محققان دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس به این نتیجه رسیده اند که این باکتری  که در پوست زندگی می کند دارای ویژگیهای بدی است که موجب جوش می شود، اما همین باکتری می تواند دارای ویژگیهای خوبی باشد که به سالم ماندن پوست کمک می کند. اگر ویژگیهای منفی این باکتری بیشتر باشد موجب ایجاد آکنه روی پوست می شود.

این مسئله درست شبیه عدم تعادل باکتری خوب و بد در معده برای مشکلات ناشی از هضم است. هنوز مشخص نیست که چرا برخی از افراد بیشتر از این نوع باکتری دارند و یا در مرحله اول چه عاملی چنین باکتری را ایجاد کرده است.

از دیگر عوامل می توان به ترکیبات ژنتیکی فردی یا حساست سیستم ایمنی آنها اشاره کرد که ممکن است نشان دهد آیا ویژگیهای منفی و یا مثبت این باکتری روی پوست رشد می کنند.

کشف این مسئله توسط محققان می تواند راه را برای تولید درمانهای جدید آکنه باز کند.

حدود 80 درصد افراد بین 11 تا 30 سال تحت تأثیر این اختلال پوستی قرار گرفته اند. حدود 5 درصد از زنان و یک درصد از مردان بالای 25 سال با ادامه این روند در زندگی بزرگسالی خود هم رو به رو هستند.

دکتر هوی‌ینگ لی استاد یار داروشناسی ملکولی و پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که همه باکترهای آکنه موجب جوش صورت نمی شوند و حتی ممکن است برخی از آنها به سالم ماندن پوست کمک کنند. ما امیدواریم که نتایج این تحقیقات را برای توسعه استراتژیهای جدیدی به منظور متوقف کردن فرآیند جوش زدن استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: این روش می تواند به متخصصان پوست کمک کند تا برای باکتری پوستی هر کدام از بیماران یک نسخه موفق منحصر به فرد بنویسند. دانشمندانی که این مقاله را در مجله بررسی های پوست شناسی منتشر کرده اند میکروب " propionibacterium " را که در حفره های چرب زندگی می کنند مورد بررسی قرار داده اند.

وقتی این باکتری به سیستم ایمنی بدن حمله می کند، موجب باد کردن و شکل گیری آکنه قرمز می شوند. محققان با استفاده از نوارهای پاک کننده حفره های صورت این باکتری را از روی بینی جوش دار 49 داوطلب و بینی صاف و بدون جوش 52 داوطلب دیگر برداشتند و پس از استخراج دی ان ای از این نوارها، آزمایشگاه تغییرات باکتریایی را در حفره های صورت هرکدام داوطلبان شناسایی کردند و پس از آن به بررسی این موضوع پرداخت که آیا فرد مبتلا به آکنه است یا خیر.

بزرگترین دستاورد زمانی حاصل شد که محققان به این نتیجه رسیدند که یک ویژگی سومی هم از باکتری ها وجود دارد که موجب می شود پوست فرد سالم باقی بماند.

افرادی که صورت آنها جوش نمی زند از این باکتری خوب بیشتر داشته اند.
آرزو
۰۴:۳۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
دوستان ببینید نباید اصلا چربی و شیرنی بخورید چون چربی و شیرنی خودش به تنهایی باعث جوش میشه اگرم جاش مونده روش اصلا وسایل آرایشی نزنین خودش کم کم میره
امیر
۰۴:۱۷ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
یا سری منافذ باز روی صورت مخصوصا گونه ها هستن که میکروب ها داخلش میرن و او منافذ عفونت میکنه این عفونت باعث جوش میشه تنها راه خلاصی از دست این جوش ها نابود کردن این منافذ هست. برای نابود کردن این منافذ باید جایی که جوش میزنه رو با یک تیغ تراش بدید تا جایی که اثری از اون منافذ روی صورت نمونه، پوستو رو لک دار میکنه اما نگران نباشید تا ۶ ماه دزگه پوستتون عالی میشه
Hasan

۱۲:۱۰ ۰۵ دی ۱۴۰۰
۰۲:۰۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام
ببینید من یک سری تجربیات دارم که مطمئنم بدردتون میخوره
لطفا در اولین مرحله برید دکتر و ازمایش بدین اول ببینید مشکل هورمونی یا کبد چرب و.. دارید یانه ، چون صد درصد باید دلیلشو اول پیدا کنید ، داروهای ضدجوش زیادم باعث میشه پوستتون چربی مفیدشو از دست بده و تحریک پذیر بشه پس داروهایی که ملایمن استفاده کنید ، حتما از ضد افتاب استفاده کنید ،جوش هاتون رو ب هیچ وجه نترکونید چون هم باعث میشه روند درمانش طولانی تر بشه هم جاش میمونه میدونم ک خیلی روی مختونن ولی خواهشا چند روز دندون روی جیگر بذارید و بهشون دست نزنید تا خوب بشن ، زیاد اب بنوشید ، اگه چیز گرمی میخورید کنارش یچیز سردم بخورید که تعادل برقرار بشه ، شیرینی جات و چیزهای جوش زا رو مصرفش رو به حداقل برسونید
در اخر هم شما درهرحالتی زیبا هستید پس اعتماد به نفس داشته باشید ، کسای زیادی هستند که از شما خوششون نمیاد خودتونم هم وارد گروه اونا نشید و خودتونو دوست داشته باشید
جواد
۱۹:۲۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
جواد
۱۹:۲۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
۲۲:۲۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا جوش میزنیم
France
۰۰:۵۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
من واقعا از جوش هام خجالت میکشم ی مهمونی نمیرم
۰۰:۵۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
من تمام راه های گیاهی رو امتحان کردم جز یه ۱ ساعت کمکی نمی کنه اونم فقط یکم پوستو سفید می کنه سرکه سیب زدم عسل و دارچین زدم ، بخور دادم،غذای درست خوردم،صبحا هم شکر نمیخورم، یخ میزارم،روغن مخصوص می زنم و...
‌hmd
۲۳:۳۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
خدایا اون دنیا میخام بیام پیشت بهت بگم اخه چرا مگ ما چیکارکردیم خدایا توکه میگی مارو دوسداری تورروخدااا این جوشارو نسلشونو منقرض کن خدااااااااااا
۲۲:۱۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
باید از ریشه درست بشه که هیچ راهی ندارم
۱۲:۳۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
به خدا منم خسته شدم از جوشای صورتم، آخه بعد جاشم خیلی بدجور میمونه
یه همدرد
۱۴:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
شما که تا سن ۳۱ هنوز جوش میزنین حتما یه آزمایش بدین . از نظر هورمونی
دریاچه اورمیه
۰۰:۳۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
با سلام خدمت همه هموطنان و هم دردان گلم ❤❤❤
، همه ی نظراتو خوندم، من الان سی و یک سالمه و از سال ۸۱ یادمه که صورتم جوش میزد ، نه تنها صورتم بلکه کتف و سینه و پشت بازو و... یعنی حدود ۱۸ ساله که با تمام قوا این جوشا کل بدنمو از ریخت و فیافه انداختن نه می تونم استخر برم، نه می تونم به پشت بخوابم،
امین
۲۲:۲۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
Alireza
۲۲:۱۱ ۰۳ تير ۱۳۹۸
دوستان تنها کاری که باید بکنید
صابون شتر مرغ بخرید و در هر بار استفاده روی
صورت حدود 5 دقیقه بمونه بعد بشورید با این کار جوش ها خشک میشن
۱۴:۱۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
نمی دونم من همه کار کردم اما درست نشد خسته شدم این همه وقت هدر دادن تا از بین باره اما بازم هست هیچ تغییر نکرده من خیلی تجربه دارم به ذره خوبه اگه آب لیمو با گلاب اما بازم خوب نیست ولی از هیچی بهتره
حميده
۱۴:۰۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
خوب بود مطلبتون مرسي
امیر
۱۴:۰۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
فاطی
۱۹:۲۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
ولی جوش جوانی منم دارم ۱۵سالمه رفته رفته میگن میره ولی منم ایمان به رفتنش ندارم
۱۴:۴۴ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
این جوشا چیه اخه برای همه چیز درمان پیدا میشه برای جوش چرا نمیشه تا انصافی بخدا دوران جوانی مهمترین و لذت بهترین دوران زندگی اونم حروممون کرده این جوش ها
۰۰:۳۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
یعنی قراره تا آخر عمر جوش بزنم
United States of America
۲۳:۴۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۷
من صورتم دون دون میزنه جوش نیست ولی خیلی وقته رو صورتم هست چیکارکنم تا بره خدایی از جوش بدتره یه عالمه دون کوچیک میزنه
۱۵:۱۷ ۰۸ تير ۱۳۹۷
چراازشزجوش هامون خلاص نمیشیییییم چرا آخه چزا
حسین
۰۰:۵۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
Mahdi
۲۲:۴۲ ۱۱ دی ۱۳۹۶
۱۴:۲۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
چکار کنیم تا دچار این عارضه نشویم ؟
افرادی که دارای پوست چرب هستند بیشتر دچار عارضه جوش های پوستی میشوند
۱۹:۲۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
بله
تشکر از مطالب خوبتون
نوع تغذیه هم در جوش های پوستی موثر است
عوامل هورمونی نقش بسزایی در بروز این عارضه داره
روش های سنتی استحمام برای رفع جوش های پوستی خیلی خوبه
رعایت بهداشت کمک بزرگی به بهبود این عارضه میکنه
۱۴:۲۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
بهترین راه های کاهش این جوش ها چیه ؟
۱۹:۰۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
اموزنده بود
مجتبی
۱۳:۴۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
من پانزده سالمه چکار کنم جوش نزنم
۰۱:۰۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
ببخشد من با نظر بقیه موافقم چرا بضیا همه چی میخورن اما چوش نمی زنن و چی کار کنیم که هم لکهههههه و هم چوششششش از بین بره
روشا
۲۳:۱۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
كيانا
۰۵:۰۶ ۲۰ تير ۱۳۹۶
زینب
۲۳:۱۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
شادی
۱۹:۰۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
برو دکتر بهت راکوتان بده داروی قطعیه شیش ماهه مثل آینه میکنه پوستو منم مشکل تو رو داشتم
رها
۱۱:۰۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۵
من دکتر رفتم دارو داده خوب شده بود اما دوباره در اومده حالا چیکار کنم که خوب بشه
۰۷:۴۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
اقا این جوشا هر جا میخاد در آد ولی روی صورت نه مثلا پشت کمر و بازو در بیاد چرا صورتتتتت
۱۲:۳۴ ۱۵ دی ۱۳۹۴
هی چی بگم دیگه از خجالت آب میشم وقتی میرم تو خیابون همه یجوری نگام می کنن انگار که تقصیر خودمه صورتم پر جوشه پرهههههههههه
خیلی وقته هم دارم رعایت میکنم ولی انگار نه انگار زندگی جهنمه درک میکنم اونایی که صورتشون جوش میزنه واقعا نامردی این نهایت بی انصافیییییییییییییییییییییییییییییییییه بخدا
۲۳:۵۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
یه بیچاره
۱۱:۵۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
چرا بعضی ها همه چی میخورن حال میکنن اصلا هم جوش نمیزنن ولی بعضی ها مصل من خیلی خیلییییییی رعایت میکنن تو غذا خوردن ولی جوش هاشون تمومی نداره این انصاف نیست خسته شدم
-
فرزاد
۱۵:۱۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۲
من هم با نظر فرهاد موافقم چه کنیم
فرهاد
۲۰:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
چگونه می توانیم از رشت یا فعالیت این باکتریها جلوگیری کنیم که صورتمان جوش نزند؟