هشتمین جشنواره پویا‌نمایی تهران از امروز 13 اسفند با حضور 70 کشور جهان و بیش از 950 فیلم آغاز شد.

"محمدرضا کریمی‌صارمی" دبیر هشتمین جشنواره پویانمایی در گفتگو با خبرنگار حوزه باشگاه خبرنگاران گفت: هشتمین جشنواره پو‌یانمایی تهران از امروز 13 اسفند با حضور 70 کشور جهان با بیش از 950 فیلم و ایران با برخورداری از 750 فیلم آغاز به کار کرده و روز پنجشنبه 17 اسفند به کار خود پایان می دهد.
وی افزود: جشنواره در بخش مسابقه ایران که شامل مسابقه‌ی دینی، فیلم کوتاه و فیلم بلند است مورد قضاوت قرار گرفته و نتایج در روز اختتامیه آن اعلام خواهد شد.
"کریمی" عنوان کرد: در بخش داوری بین‌المللی که از روز دهم آغاز شده است نیمی از فیلم‌ها را داوران بین‌المللی مورد قضاوت قرار داده‌اند.
وی بیان کرد: این قضاوت با حضور چهار داور خارجی و یک داور ایرانی انجام شد و امیدوارم در پایان جشنواره جوایز را به بهترین شکل به برگزیدگان اهدا کنیم.
"کریمی" در ادامه با اشاره به کیفیت مطلوب آثار اظهار داشت: در بخش بین المللی همیشه سعی در جذب آثاری با کیفیت مطلوب داشته‌ایم و امسال نیز با وجود تحریم های صورت گرفته قادر به جذب دو کشور و 250 اثر بیش از سالیان گذشته شده‌ایم.
وی بیان کرد: در بخش ایران به ندرت آثار شاخص دیده می شود که به همین منظور در روز 14اسفند یک نشست تخصصی با عنوان راه‌کارهای مناسب برای تولید خوب برگزار خواهد شد.
"کریمی" عنوان کرد: ویژگی جشنواره امسال نسبت به سالیان گذشته برگزاری سه نشست تخصصی، یک بزرگداشت در روز پانزدهم اسفند برای "اسفندیار احمدی" و یک سخنرانی پیرامون معرفی مرکز ملی جهانی ایران است.
"کریمی" اظهار داشت: از امروز هفته‌ی انیمیشن ایران در 30 استان کشور و 30کلاس آموزشی در این استان‌ها آغاز به کار کرده است.
وی ادامه داد: چشم‌انداز با پنج زیر‌مجموعه نمایش ویژه با هفت زیر‌مجموعه برگزار خواهد شد که در مجموع بیش از 150 بخش و سانس نمایشی خواهیم داشت.
"کریمی" بیان کرد: یکی از شعارهای همیشگی این جشنواره بستر سازی برای فعالیت هر چه بیشتر انیمیشن ایران بوده و توانسته در کنار آثار ایرانی آثار خارجی را نیز به نمایش بگذارد و سطح انیمیشن ایران را تغییر داده است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار