سومین قرارداد حفاری میدان نفتی آذر به ارزش ٢٠٧ میلیون یورو میان شرکت های سروک آذر (مجری طرح) و گلوبال پتروتک کیش امضا شد.

 
به گزارش خبرنگار اقتصاد ي باشگاه خبرنگاران، این قرارداد شامل واگذاری حفاری ١٠ حلقه چاه به شرکت گلوبال پتروتک کیش به صورت EPDS (خدمات مهندسی، تامین کالا، تامین دستگاه حفاری و ارائه خدمات سرویس های حفاری) است.

شرکت گلوبال پتروتک کیش باید با تامین ٣ دستگاه حفاری خشکی به صورت همزمان کار حفاری میدان نفتی آذر را انجام دهد.

ارزش این قرارداد بیش از ٢٠٧ میلیون یورو و مدت اجرای آن ٤١ ماه پیش بینی شده است.
پیش از این دو قرارداد حفاری دیگر برای اجرای طرح توسعه میدان نفتی آذر با شرکت های ملی حفاری ایران و توسعه نفت و گاز پرشیا امضا شده است.

توسعه این میدان در دو مرحله تولید زودهنگام و تولید نهایی انجام می شود که هدف اصلی در تولید زودهنگام تولید نفت با ساخت حداقل تاسیسات روزمینی شامل حفاری ٧ حلقه چاه تولیدی، تعمیر و تکمیل چاه آذر ٢، حفاری یک حلقه چاه ارزیابی، حفاری یک حلقه چاه توصیفی و تکمیل آن، نصب تفکیک گر مرحله اول و احداث ١٢٩ کیلومتر خط لوله انتقال نفت ١٦ اینچ به واحد بهره برداری دهلران در مدت ٣ سال و پس از آن شروع تولید بازدهی ٣٠ هزار بشکه است.

در مرحله تولید نهایی نیز، افزایش تولید به میزان ٣٥ هزار بشکه در روز با حفاری ٩ حلقه چاه تولیدی، احداث واحد بهره برداری با ظرفیت ٧١ هزار و ٥٠٠ بشکه نفت و ٨٠ میلیون فوت مکعب گاز در روز، احداث ٥٨ کیلومتر خط انتقال نفت ١٦ اینچ از دهلران به ابتدای خط انتقال چشمه خوش و احداث تقریبی ١٢٨ کیلومتر خط لوله انتقال گاز ١٦ اینچ به دهلران در مدت ٥٥ ماه هدف گذاری شده است./ر
برچسب ها: امضا ، قرارداد ، حفاری ، میدان ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار