مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از بهره برداری سامانه حمل و نقل ویژه معلولان تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار کرد: پایانه حمل و نقل و عمومی ویژه معلولین و جانبازان در زمینی به مساحت حدود يك هکتار در محدوده میدان آزادی احداث شده و اولین ناوگان نقلیه عمومی ویژه معلولین در این پایانه مستقر شده‌ است.
 
وی افزود: مقرر بود که این پروژه با مشارکت سازمان بهزیستی اجرا شود اما متاسفانه این سازمان همکاری های لازم را با ما نداشت و علی رغم این که خودروهای مناسب سازی شده ای در اختیار داشت ، آنها را در اختیار جامعه معلولان قرار نداد و ما مجبور شدیم خودروهایی را خریداری و مناسب سازی کنیم.
 
سنندجی با بیان این که خودروهای خریداری شده به تجهیزات لازم و بالابر مجهز شده اند گفت: برای خدمات رسانی سامانه حمل و نقل ویژه معلولان 60 دستگاه ون و خودروی ویژه خریداری شده است، همچنین 25 دستگاه اتوبوس هم برای این کار مناسب سازی شده. 20 ماشین سواری هم برای خدمات رسانی به معلولان و گروه های خاص نیازمند این خدمات ویژه پیش بینی کرده ایم تا با پتانسیل و ظرفیت مناسب بتوانیم شروع به کار کنیم.
 
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اظهار کرد: تمهیدات لازم صورت گرفته تا ناوگان حمل و نقل عمومی ویژه معلولان به تمام نقاط شهر خدمات رسانی داشته باشند.
 
وی افزود: همچنین سیستم اطلاع رسانی برای این سامانه پیش بینی شده است و کدی 4 رقمی معرفی می شود تا این افراد در هر لحظه بتوانند با سامانه تماس بگیرند و خدمات رسانی این ناوگان در هر ساعت از شبانه روز بهره مند شوند.
 
سنندجی خاطر نشان کرد: امیدورایم با این ناوگان بتوانند خدمات رسانی به عنوان سرویس مدارس استثنایی و خدمات رسانی به سالمندان را نیز محقق کنیم.
 
وی با تاکید براینکه راه اندازی این سامانه جز وظایف شهرداری تهران نبوده اما با این وجود و در راستای خدمات رسانی به معلولان، جانبازان و افراد کم توان جسمی این سامانه با اعتبارات شهرداری تهران راه اندازی شده است گفت:  این پایانه سوله‌های تعمیراتی‌، محل استقرار رانندگان‌، سالن اجتماعات‌، محل اسکان معلولان و جانبازان‌، مرکز تلفن مرکزی و... احداث شده است تا معلولان و جانبازان به راحتی بتوانند از خدمات و ناوگان مناسب‌سازی شده برایشان استفاده کنند.
 
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان این که مدیریت شهری تهران تاکید برآن دارد که معلولان و جانبازان از شهروندان این شهر هستند و باید از حقوق مساوی با بقیه افراد برخوردار باشند‌، گفت : این پایانه تا پایان سال با حدود 100 دستگاه خودروی مناسب سازی شده به طور رسمی به بهره برداری خواهد رسید./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.