رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی دلایل موفقیت واگذاری 3.4 هزار میلیارد تومانی بلوک 50.5 درصدی فولاد خوزستان در چهارمین عرضه را اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ محمدرحیم احمدوند در رابطه با انجام معامله دیروز بلوک 50.5 درصدی فولاد خوزستان به ارزش 3.4 هزار میلیارد تومان اظهار داشت: این واگذاری مرهون تلاش و پیگیری‌ همه مسئولان و همکاران مرتبط بوده و می‌تواند باعث ایجاد تحول هم در ادامه اجرای اصل 44 و هم در صنعت فولاد کشور و هم در افزایش بهره‌وری و استفاده از توان بخش تولید با اتکا به منابع مالی بخش خصوصی شود.

وی ادامه داد: علاوه براین با توجه به برنامه دستور العمل واگذاری طرح‌های نیمه تمام فولادی ، پتروشیمی، معادن و نیروگاهی، انجام معامله بلوک مدیریتی شرکت مشمول اصل 44 به تسریع در واگذاری طرح‌های نیمه تمام حوزه فولاد خواهد انجامید، چرا که طبق دستور العمل مصوب هیئت واگذاری ، تسهیلات ویژه‌ای برای واگذاری طرح های نیمه تمام آن هم نه با نگاه درآمدی دیده شده است.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه افزود: استفاده از صاحب نظران ارزش‌گذاری و تحلیل‌گر، اطلاع رسانی مستمر، تغییر رویه در سیستم بازاریابی، شفاف سازی و برگزاری جلسات معارفه برای واگذاری بلوکی شرکت ها، ارایه همه اطلاعات لازم شرکت ها و فراهم کردن امکان بازدید از کارخانه ها به متقاضیان، تغییر شرایط توسط هیئت واگذاری و همگن سازی واگذاری ها با واقعیت های روز و توانایی های شرکت های مشمول واگذاری در انجام این معامله نقش داشتند.

احمدوند ادامه داد: بنابراین با توجه به این موارد و همچنین تمایل متقاضیان بالقوه ، زمینه اعتماد مناسبی فراهم شد، تا بخش خصوصی با برخورداری از اطلاعات لازم و انجام تحلیل‌ها و با تکیه بر منابع مالی، اقدام به خرید بلوک 50.5 درصدی فولاد خوزستان کرد.

وی در پایان با اشاره به تداوم رویه جدید سازمان خصوصی سازی در واگذاری بلوکی شرکت های مشمول اصل 44 گفت: برای واگذاری بلوک 56 درصدی ذوب آهن هم همین رویه در نظر گرفته شده و در حال حاضر دو متقاضی آخرین وضعیت این شرکت را بررسی و از محل کارخانه بازدید می‌کنند، تا در صورت صلاحدید 23 اسفند اقدام به خرید این بلوک مدیریتی کنند./خ

برچسب ها: واگذاری ، فولاد ، عرضه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار