وليد المعلم وزير خارجه سوريه در کنفرانس خبري مشترک با علي اکبر صالحي همتاي ايراني خود از تطابق ديدگاه هاي سوريه و ايران خبر داد و افزود ما به برکت پايداري مردم و رهبري سوريه و حمايت دوستان به مقاومت ادامه مي دهيم.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه الميادين ؛ وزير خارجه سوريه همچنين تاکيد کرد به تماس با مخالفان در خارج ادامه مي دهيم و اقدامات لازم را براي  کساني که در داخل و خارج مايل به شرکت در گفتگوها باشند انجام داده ايم. قطار گفتگو روي ريل قرار گرفته  و اين امر نشان از  آن است که بحران فقط از طريق سياست حل و فصل مي شود. 

وليد المعلم تاکيد کرد براي موفقيت گفتگوهاي سياسي بايد خشونت متوقف شود و اين کار نيز از طريق خشکاندن منابع خشونت امکان پذير است. 

وزير خارجه سوريه ادامه داد متوقف کردن خشونت با اعمال فشار بر ترکيه، قطر و ديگران که از تروريسم حمايت مالي و تسليحاتي مي کنند امکان پذير است.  آنها ملت سوريه را مي کشند و از کمک هاي غيرکشنده به مخالفان سوري سخن مي گويند. 

وليد المعلم بار ديگر بر پايبندي سوريه به حل سياسي تاکيد کرد و افزود به همه سوري ها مي گوييم خونريزي ديگر بس است و کساني که مي خواهند آينده سوريه  را بسازند بايد در گفتگوها شرکت کنند.

ولید المعلم اظهار داشت: نخستین دلیل سفر من به ایران قدردانی از این کشور به دلیل ایستادن در کنار سوریه در بحران کنونی است. - See more at: http://fa.alalam.ir/news/1451217#sthash.0QNpX1YH.dpuf
وي اظهار داشت: نخستین دلیل سفر من به ایران قدردانی از این کشور به دلیل ایستادن در کنار سوریه در بحران کنونی است. 

در ادامه نشست خبري وزراي امور خارجه ايران و سوريه خبرنگار شبکه بلاديه عراق از صالحي پرسيد: موضع جمهوري اسلامي ايران درباره شخص بشار اسد چيست؟ و نظر شما در باره حضور بشار اسد در دور جديد چيست؟ 

علي اکبر صالحي افزود: اين مردم سوريه هستند که مانند هر کشور ديگري رئيس جمهور خود را انتخاب مي کنند و تا زمان انتخابات بعدي بشار اسد رئيس جمهور قانوني سوريه است. 

وي اضافه کرد: در انتخابات بعدي ، سوريها تصميم مي گيرند به چه کسي رأي دهند و همه کساني که خود را براي مسئوليت رياست جمهوري حائز شرايط مي دانند بايد اين آزادي را داشته باشند تا به عنوان نامزد رياست جمهوري در انتخابات آينده شرکت کنند و مردم مي آيند و انتخاب مي کنند. 

صالحي گفت: تا زمان انتخابات، بشار اسد رئيس جمهوري سوريه است و اين نظر رسمي جمهوري اسلامي ايران است و در انتخابات بعدي همه شرکت مي کنند از جمله آقاي بشار اسد و هر کسي که مردم سوريه انتخاب کنند، وي رئيس جمهوري سوريه مي شود.


                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: سوریه ، بحران ، صالحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار