"جان كري" وزير امور خارجه آمريكا روز گذشته سفر خود به آنكارا را پس از ديدار با "عبدالله گل" رئيس جمهور تركيه به پايان برد و در حاشبه اين نشست نيز رئيس جمهوري تركيه عكسي قديمي را به وي نشان داد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از حريت ، عبدالله گل در ديدار با جان كري خاطر نشان كرد كه سفر او به آنكارا در حالي انجام مي شود كه تحولات مهمي در منطقه در حال وقوع هستند. وي در حاشيه اين ديدار عكسي قديمي را به جان كري نشان داد كه مربوط به 22 فوريه سال 2008 بود و وي در آن در اتاقي مشابه در كاخ رياست جمهوري با "جو بايدن" معاون كنوني رئيس جمهور آمريكا ، "چاك هيگل" وزير دفاع جديد آن كشور و "جان كري" وزير امور خارجه آمريكا حضور داشتند. در آن زمان هر سه وزير كنوني آمريكا در مقام سناتور بودند.
سپس عبدالله گل بر روي عكس نوشت "سه نفر از مهم ترين مردان كابينه اوباماگ و آن عكس را به جان كري داد. عبدالله گل در جريان اين ديدار با جان كري در مورد روابط دوجانبه آمريكا و تركيه مذاكره كرد و همچنين در مورد موضوعاتي از جمله مسئله قبرس، امكان مشاركت تركيه در پيمان تجارت آزاد با آمريكا و اتحاديه اروپا، مسائل ضد تروريستي، بحران سوريه، موضوعات مرتبط با عراق و خاورميانه و روند صلح در آن منطقه به بحث و تبادل نظر نشست . 





برچسب ها: بین الملل ، ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار