اقتصاددان آمريکايي گفت، اکثر کارشناسان اقتصادي نسبت به آينده‌ اقتصاد آمريکا، با توجه به سياست‌هاي غلط دولت و کنگره، به‌شدت بدبين هستند و آن را بسيار تيره و تار، مانند اوضاع کنوني ايتاليا و يونان، ارزيابي مي‌کنند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي ؛ مجري اين شبکه ابتدا گفت، باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا، جمهوريخواهان را در کنگره اين کشور مقصر در کوتاه نيامدن از مواضع خود که منجر به کاهش خودکار و همه‌جانبه‌ي هزينه‌هاي دولت آمريکا شد، دانست. رئيس جمهور آمريکا همچنين توقيف بودجه دولت فدرال آمريکا به ميزان هشتاد و پنج ميليارد دلار را کاهش «احمقانه» بودجه خواند. بسياري معتقدند مشاغل صدها هزار کارمند در بخش‌هاي دولتي آمريکا با خطر مواجه خواهد شد. 

ريچارد وولف، اقتصاددان و نويسنده آمريکايي، طي مصاحبه اختصاصي با مجري اين شبکه گفت، دمکرات‌ها و جمهوريخواهان هر دو مانند يکديگر عمل مي‌کنند و به اِعمال سياست‌هاي رياضتي در آمريکا، همانند سياست‌هاي رياضتي اروپا، کاملاً پايبند هستند. تنها اختلافي که اين دو حزب با هم دارند اين است که از کدام هزينه‌ها بکاهند يا ماليات چه طبقاتي از جامعه را افزايش دهند. وولف تأکيد کرد، من، مانند اکثراً ناظران در واشنگتن، بسيار بدبين هستم، زيرا ما راهي را آغاز کرده و سياست‌هايي را در پيش گرفته‌ايم که پيش از ما، انگليس، ايتاليا و يونان انجام داده بودند و همان پيامدهاي تيره و تار در آينده در انتظار ما خواهد بود. 

اين کارشناس اقتصادي تأکيد کرد، اگر ما هزينه‌هاي دولت را کاهش دهيم و ماليات‌هاي مردم معمولي را همان طور که در اول ژانويه اِعمال کرديم، افزايش دهيم، اين امر دو ضربه‌ي همزمان و سخت به اقتصاد کشور آمريکا خواهد زد. 

اين‌گونه سياست‌ها منجر به بروز کساد و رکود اقتصادي در آمريکا خواهد شد، زيرا باعث بيکاري شمار زيادي از شهروندان مي‌شود که به نوبه خود از ميزان مصرف و خريدهاي خود خواهند کاست. وي افزود، در پي کاهش اشتغال‌زايي و کم شدن خريدها و مصرف مردم و همچنين تنزل نرخ خرده فروشي در آمريکا، درآمدهاي مالياتي دولت نيز کاهش خواهد يافت. اين پديده، تمامي درآمدهايي را که تصور مي‌شد دولت آمريکا از افزايش نرخ ماليات‌ها عايدش مي‌شود، خنثي خواهد کرد. 

وي تأکيد کرد، شگفت آور است که (سياستمداران آمريکايي درک نمي کنند که) اين تدابير، نتيجه معکوس خواهد داد، زيرا اوضاع اقتصادي آمريکا وخيم‌تر خواهد شد و بودجه دولت اين کشور نيز کاهش خواهد يافت، و اين روند تا زماني ادامه خواهد يافت که آنان بيدار شوند و به اشتباه سياست‌هاي خود در شرايط بحران اقتصادي در آمريکا پي ببرند. 

اين اقتصاددان آمريکايي  در خاتمه افزود، بايد به ياد داشته باشيم که کسري بودجه دولت آمريکا در سال هاي 2007 و 2008 ميلادي ناگهان شدت گرفت و علت آن، تشديد بحران اقتصادي در آن سال‌ها بود. لذا اگر شما تلاش کنيد کسري بودجه دولت را بدون هيچ توجهي به بحران اقتصادي که سرمنشاء اين مشکلات است، برطرف کنيد، تلاش‌هاي شما بي‌ثمر خواهد بود و به نتيجه نخواهد رسيد.




برچسب ها: اقتصاد ، آمریکا ، آینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار