ژان پير رافارن نخست وزير اسبق فرانسه، فرانسوا اولاند رئيس جمهور اين کشور را رئيس جمهور بيکاري دانست.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پوبليک سنا ؛ رافارن گفت از عمليات نظامي فرانسه و سياستهاي اولاند در خصوص مداخله در مالي حمايت مي کند اما ادامه عمليات بايد به نيروهاي آفريقايي منتقل شود.وي همچنين درباره خطاهاي نيکلا سارکوزي رئيس جمهور سابق فرانسه گفت او مرتکب خطاي بزرگي شد زيرا به تندروي فزاينده در جناح راست روي آورد که اين مسئله موجب دو دستگي هاي زيادي در فرانسه شد و به جاي اتحاد ، تفرقه را تشديد کرد.

وي ادامه داد در حال حاضر متاسفانه فرانسوا اولاند، رئيس جمهور بيکاري است.  وي وعده  داده بود بيکاري را کاهش خواهد داد و امروز از اين هدف خود منصرف شده است. هرگز بيکاري در تاريخ فرانسه اين قدر زياد نبوده و چشم انداز اقتصادي اين قدر بد نبوده است. بحران خودروسازي، بحران در دامداري و بحران در بسياري از مشاغل وضع را بسيار بد کرده است. بايد به شرکتها اطمينان داد.دولت کنوني هيچ تلاشي براي بهبود رقابت شرکتها نمي کند. 

وي ادامه داد اولاند در حال تغيير قوانين انتخاباتي در همه زمينه ها يعني انتخابات شهرداريها، سنا؛ پارلماني و رياست جمهوري است تا بتواند با ترفندهاي قانوني در راس قدرت بماند.نتايج اقتصادي زوج اولاند-ارو براي راي دهندگان جناح چپ بسيار نااميد کننده است. با توجه به کسري بودجه، بدهي کشور و افزايش بيکاري در اين کشور، متوجه مي شويم که همه شاخص ها قرمز است.

وي يادآوري کرد در کشورهاي خارجي فرانسه ديگر وجهه خوبي ندارد. يکي از سرمايه گذاران کانادايي به تازگي گفته است ترجيح مي دهد به جاي فرانسه در اسپانيا سرمايه گذاري کند. به اين سبب که اسپانيا بحران را سپري کرده است درحالي که فرانسه قرار است به مقابله بحران برود. 




برچسب ها: اولاند ، بیکاری ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار