معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی گفت: ایران به دنبال سلاح های اتمی نیست.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد احمدیان در همایش دستاوردهای هسته‌‌ای که در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی با حضور نمایندگان مجلس بحرینی و پژمان‌فر برگزار شد، اظهار کرد:

غربی‌ها در پاسخ به سؤال ما که« چرا در مقابل برنامه‌های هسته‌ای ما حساسیت نشان می‌دهند» بیان می‌کنند، ایران ممکن است در این برنامه‌ها به سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا کند در صورتی که در بازرسی‌های مکرر از فعالیت‌های هسته‌ای هیچ نشانی از سلاح‌های غیر صلح آمیز دیده نشده و با توجه به حکم رهبری برای حرمت سلاح‌های هسته‌ای ما به دنبال بمب‌ها و سلاح‌های جنگی نیستیم.

احمدیان خاطرنشان کرد: ما از برنامه‌های هسته‌ای دفاع می‌کنیم زیرا تجربه در دفاع مقدس ثابت کرده دشمن در جنگ به دنبال فتح یک وجب خاک‌ریز نیست به همین دلیل رزمندگان ما با تمام وجود از سنگر‌هایشان دفاع می‌کردند. امروز هم مردم می‌دانند که هدف غربی‌ها تنها خاموش کردن دستگاه‌های نیروگاه نیست بلکه دستیابی به کل کشور است.

وی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی برای غرب شکست سنگینی بود ما تنها کشور پیروز نبودیم اما آنها نتوانستند برای دیگر کشورها یک الگوی همه جانبه‌ای از خود ارائه دهند و غرب هم در مقابل آنها احساس خطر نمی‌کرد. آنچه که سب نگرانی غرب شده و بحث پیشرفت‌های کشور ایران است زیرا عقیده دارد بحث هسته‌ای سبب رشد خودباوری و حرکت سریع ایران در مراحل دیگر است.

احمدیان بیان کرد: امروز سازمان انرژی اتمی اعتقاد دارد صنعت هسته‌ای باید اشکالات خود را کاهش دهد و به دنبال افزایش راندمان‌هایش باشد و این نیازمند تعامل بیشتر با دانشگاه‌ها است هرچند تا قبل از این شرایط خاص فعالیت‌های انرژی هسته‌ای،محدودیت‌های زمانی و بسته بودن محیط کاری امکان این نبود که بتوانیم با دانشگاه‌ها تعامل برقرار کنیم.

وی افزود ما در اینجا از انرژی هسته‌ای صحبت می‌کنیم اما به این معنا نیست که ما باید تمام فعالیت‌های خود را به یک رشته اختصاص دهیم بلکه نیازمند این هستیم که با تمامی رشته‌ها از قبیل شیمی، کشاورزی و حتی رشته‌های غیر فنی ارتباط داشته باشیم. در همین راستا سازمان انرژی اتمی پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای را ایجاد کرده است تا بتوانیم از توانمندی دانشجویان و نخبگان استفاده کنیم/س 

برچسب ها: ایران ، سلاح ، اتمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.