روزنامه واشنگتن پست نوشت کاهش بودجه دولت آمريکا چالش هايي را براي ارتش اين کشور به وجود آورده است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،  اين روزنامه در شماره امروز خود در اينترنت نوشت کاهش هاي خودکار و سراسري در هزينه هاي دولت فدرال که قرار بود از روز جمعه به اجرا گذاشته شود به موضوع يک جنگ سياسي داغ در واشنگتن تبديل شده است که در آن کاخ سفيد و جمهوريخواهان يکديگر را مقصر معرفي کرده اند. اين در حالي است که پنتاگون هشدار داده است ابهام مالي بزرگترين ارتش جهان را تهديد مي کند.
شايد مقامات وزارت دفاع آمريکا در اين هشدارها اغراق کرده باشند اما شکي نيست که کاهش بودجه دفاعي براي ارتشي که پس از 11 سپتامبر 2001 به سرعت متورم شد و به پشتيباني هاي مالي سخاوتمندانه خو گرفت دريايي از تغييرات به دنبال خواهد آورد. 
مثلا به لشکر هشتاد و دوم هوابرد ، يعني خط مقدم دفاعي ارتش آمريکا در هر جنگ بزرگ جديد نگاه کنيد. فرماندهان اين لشکر نيز مثل همقطاران خود در سرتاسر کشور مجبور شده اند در هفته هاي اخير گزينه هاي دشواري را انتخاب کنند که برنامه هاي آموزشي آنها و کار تعمير و بازسازي برخي از تجهيزات را به شدت محدود کرده است. آنها مي گويند اگر کمبودها تا چند ماه ديگر ادامه يابد ، آنها از اين نگرانند که در صورت اعزام ارتش آمريکا براي تامين امنيت انبارهاي سلاح هاي شيميايي سوريه يا دفاع از آمريکايي ها در صورت حمله به يک مرکز ديپلماتيک ديگر ، سربازان نتوانند با مهارت وظيفه خود را انجام دهند. 
ژنرال جان دبليو نيکولسون پسر ، فرمانده لشکر هشتاد و دو هوابرد گفت : سطح مخاطره و احتمال متحمل شدن تلفات بيشتر بالا خواهد رفت. ما با شرايط تازه اي مواجه خواهيم شد که قبلا با آن مواجه نبوده ايم. شرايطي مثل مواجه با تانک ها ، توپخانه  و سلاح هاي شيميايي. اينها شرايطي هستند که ما معمولا براي آنها آموزش هاي سختي را پشت سر مي گذاريم. 
هنگامي که تيپ ها براي استقرار در عراق و افغانستان آماده مي شدند ، بيشتر آنها در تمرينات آموزشي پرهزينه و جامعي شرکت مي کردند که به آنها مي آموخت انبوه هواپيماها ، خودروها ، تجهيزات مخابراتي و سلاح هاي ارتش چگونه هماهنگ با هم در جنگ عمل مي کنند. ارتش آمريکا براي صرفه جويي در بودجه، آن دسته از برنامه هاي آموزشي را که براي دوره پس از جنگ طراحي شده بودند به شدت کاهش داد. براي نيکولسون اين به معناي آن بود که سربازانش بايد مهارت هاي خود را در واحدهاي کوچکتر پرورش دهند.








برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار