در جدیدترین رده بندی کیفی وانت های کشور در دی ماه امسال ،وانت مزدا تک کابین گروه بهمن به عنوان باکیفیت ترین و وانت پیکان به عنوان بی کیفیت ترین وانت تولید داخل انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، تولید انواع وانت طی دی ماه سال جاری در مقایسه با ماه قبل 1.2 درصد کاهش داشته اما با این وجود ، ارزشیابی این خودروها طی دی ماه سال جاری دارای رشد 6.29 درصدی بوده است.
بر این اساس از ۵ مدل خودروی ارزشیابی شده ۲ مدل در سطح کیفی خوب و ۳ مدل نیز در سطح کیفی قابل قبول قرار گرفتند و وانت مزدا تک کابین بیشترین درصد بهبود و وانت مزدا دو کابین هم بیشترین درصد تنزل را داشته‌اند.
در گزارش رده بندی کیفی وانت های تولید داخل مربوط به دی ماه، 5 وانت مورد ارزیابی قرار گرفته اند و وانت مزدا تک کابین با نمره منفی 99.1 در صدر جدول قرار دارد.
همچنین وانت دیزل زامیاد با نمره منفی 135 و وانت نیسان سی ان جی زامیاد با نمره منفی 143.2 در رده های بعدی این جدول قرار گرفته اند.
بر اساس این گزارش وانت مزدا دو کابین با نمره منفی 157.9 و وانت پیکان با نمره 158.8 در انتهای جدول جای دارند.
در بخش عیوب فنی و عملکردی، خودروی وانت پیکان بیشترین نمره منفی را کسب کرد. از طرفی شاهد تنزل 6.4 درصدی نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تأثیر در این روند مربوط به وانت مزدا تک کابین است.
در بخش تزئینات و مونتاژی شاهد بهبودی ۲.۲ درصدی هستیم که عمدتاً مربوط به روند رو به رشد خودروی وانت مزدا تک کابین است. ضمناً خودروی وانت مزدا دو کابین بیشترین نمره منفی را در این بخش کسب کرد.
همچنین در بخش بدنه نیز خودروی وانت مزدا دو کابین بیشترین نمره منفی را کسب کرد، بطوریکه از ارتقا کیفی 6.5 درصدی نمره منفی نسبت به ماه قبل برخوردار هستیم که بیشترین تأثیر در این روند مربوط به خودروی وانت مزدا دو کابین است.
لازم به ذکر است در بخش رنگ در ماه جاری خودروی وانت پیکان بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داد، همچنین شاهد افت 2.22 درصدی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تأثیر مربوط به افزایش قابل توجه نمره رنگ خودروی وانت مزدا دو کابین است.
بر اساس این گزارش در بخش ایرادات مهم و اساسی کاهش 9.22 درصدی را شاهد هستیم که خودروهای گروه بهمن یعنی وانت مزدا تک کابین و وانت مزدا دو کابین بیشترین تأثیر را داشته‌اند. میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت دارای بهبود 8.1 درصدی بوده که خودروی وانت مزدا تک کابین تأثیر به سزایی در این امر داشته است.

برچسب ها: وانت ، کیفیت ، ارزیابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار