اين روزها تب داغ همه بازار را گرفته، از خونه و ماشين و طلا گرفته تا هر چيز ديگري که مي توان تصور کرد، توي اين شلوغي و داغي گاهي مشکلاتي پيش مي آيد که باعث مي شود آدمي بيشتر تب کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ با آغاز ماه اسفند با اينکه مشغله ها و دغدغه هاي شغلي کارمندان دوچندان مي شود، اما گوشه ذهن هر کارمند و يا کارگري گرفتن عيدي و عيدانه مسئله خوشايندي است که هرگز به دست فراموشي سپرده نمي شود.
صحبت از گراني و تورم و دخل و خرج هاي بالا نيست، صحبت از دستمزدهاي ناچيز کارگري و دل خوشي هرچند کوچک عيدانه قبل از سال آنها است.
شنيده ايم همين مسئله خوشايند يکي از زحمتکش ترين قشرهاي جامعه را نگران و باعث دلخوري آنها گرديده است.
آنچه در قانون مصوب کار آمده، اين است که مبلغ عيدي سالانه کارگران بايد مبلغي معادل حداقل 2 ماه حقوق آنان در نظر گرفته شود.
اما امسال که حتي صحبت از پرداخت 3 برابري عيدي کارگران مطرح بوده، به گفته کارگران شرکت راه آهن اين وعده مورد عمل قرار نگرفته و عيد آنان مطابق عيدي کارمندان دولت همان 402 هزار تومان پرداخت شده است.
به گفته يکي از کارگران شرکت راه آهن؛ کارمندان دولت داراي مزايا و امکانات خاص و بيشتري در طول سال هستند، اما کارگران نه تنها از داشتن اين مزايا بي بهره اند، بلکه امسال علاوه بر اين از برخي سهميه هاي سال گذشته نظير سهميه لباس نيز محروم بوده اند.
اين امر باعث اعتراض اين قشر گرديده و خواستار دريافت پاسخي مناسب و درخور از سوي مسئولين در مورد اين موضوع هستند.
به ياد داشته باشيم در سال حمايت از کار و سرمايه ايراني که هدف اصلي آن ارتقاي توليد و صادرات و در نهايت يک اقتصاد کارآمد و قدرتمند است که در اين مسير چرخ دنده اصلي، توليد و چرخ دنده اصلي توليد، نيروي انساني است.
با اين اوصاف، نيروي کار و کارگران يکي از اضلاع مهم اين مثلث هستند و قطعا براي رسيدن به چنين جايگاهي بايد توجه خاصي به نيروي انساني که همين کارگران اند، نمود.
براي رسيدن به اين هدف نه تنها در قانون کار، بلکه در موازين شرعي هم رسيدگي و توجه به اين قشر مورد تاکيد بوده است.
بايد دانست، ملتي که سرشار از وجهه فرهنگي و داراي اين همه ظرفيت و پتانسيل طبيعي و خدادادي است و از همه مهمتر داراي نيروي انساني مستعد و فراوان است، براي رسيدن به جايگاه آرماني و مورد انتظار که شايستگي آن را نيز دارد، تنها در سايه حمايت از کار و توليد آن ملت امکانپذير است.
اميد است تصميمات به شکلي اتخاذ گردد تا روز انتظار زودتر از زمان انتظار فرا رسد./ز
برچسب ها: کار ، سرمایه ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار