مشاور کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی کشور گفت: نظارت توسط خود مردم باید انجام شود که این نیازمند آموزش هایی است که باید به ناظرین داده شود تا آنها بتوانند به وظیفه ذاتی خود عمل کنند و سلامت انتخابات را تأیید کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، نخستین همایش توجیهی آموزشی هیأت های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان با حضور مشاور کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی کشور در استان برگزارشد، در این همایش مشاور کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی کشور افزود: نظارت توسط خود مردم باید انجام شود که این نیازمند آموزش هایی است که باید به ناظرین داده شود تا آنها بتوانند به وظیفه ذاتی خود عمل کنند و سلامت انتخابات را تأیید کنند.

آیدین مولازاده همچنین خواستار حضور ناظران در تمام جلسات به صورت مقتدرانه شد.

وی با اشاره به اینکه ناظرین انتخاباتی امانت دار مردم هستند از آنها خواستار این شد تا در زمان انتخابات در مراحلی که خلاف قانون از قبیل خرید و فروش رأی،تقلب در برگه های رأی،رأی دادن با شناسنامه جعلی،رأی دادن کسانی که به سن قانونی نرسیده اند و ... را مشاهده کردند به هیأت های اجرایی جهت برخورد و پی گیری اطلاع دهند.

مشاور حقوقی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات کشور همچنین خواستار این شد تا ناظران انتخاباتی شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان را به طور دقیق مطالعه کنند.

درادامه این همایش رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان گفت: ناظرین با انجام صحیح وظایف خود می توانند زمینه های منفی را در جامعه از بین ببرند.

قوامی افزود: 7هیأت در 7 شهرستان استان به تعداد 35 نفر و 17 هیأت در مراکز و بخش ها به تعداد51 نفر ناظران انتخابات را تشکیل می دهند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان ،گرمه و جاجرم نیز اظهار داشت: آنچه که باعث شد تا ملت ایران در مسیر درست بماند و حرکت کند،ارزشهای الهی،توکل به خدا که در سایه یک نظریه عملیاتی راه گشا به نام ولایت فقیه است.

جعفری افزود: شوراها یک نمادی است از اینکه مردم بر سرنوشت خودشان به صورت حقیقی حاکم هستند.

وی اظهار داشت: رسالت بزرگی برعهده ملت ایران است که این رسالت ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

جعفری گفت: میراث تمدن اسلامی درس هایی برای جهان معاصر است که احیاء تمدن نوین اسلامی تنها در گرو ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران به ام القرای اسلام معروف است اظهار داشت:وظایف دولت و تمام مسئولین بسیار سنگین،زیاد و مهم است چراکه مردم عجیب و نجیب هستند و ام القرای اسلام بودن بدون سختی ممکن نیست.

جعفری با اشاره به اینکه هنوز تا انتخابات مدتی زمانی باقی است گفت: 60 درصد مردم به صورت قاطعانه اعلام آمادگی برای شرکت در انتخابات کرده اند.

معاون سیاسی و امنیتی استان نیز در ادامه این همایش گفت: باید در انتخابات کسانی انتخاب شوند که به دنبال منافع مردم باشند.

مطلبی با اشاره به اینکه این دهه ،دهه پیشرفت و عدالت است افزود: مردم سالاری دینی شیوه ای از حکومت اسلامی است که در این 35 سال مردم به طریق مختلف آن را نشان دادند.

وی اظهار داشت: تأمین نیازهای مادی و معنوی هدف اصلی حکومت اسلامی است که ارتقاء سطح دانش و بینش و معرفت یکی از مهمترین خواستهای مردم است.

مطلبی اظهار داشت: حاکمیت مطلق در جهان طبق قانون اساسی فقط مخصوص خداوند تبارک و تعالی است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان ،گرمه و جاجرم نیز در ادامه افزود: در سال جدید 2 انتخابات بسیار مهم پیش رو داریم که که ما بیش از 30 انتخابات را در کمال آزادی داشته ایم.

ثروتی افزود: اجرای قانون نباید سلیقه ای باشد چرا که به قاون و جامعه آسیب می رسد و ما نباید از هوای نفسانی تبعیت و پیروی کنیم تا انتخابات سالمی را در چهار چوب قانون برگزار کنیم.

وی افزود: اصل انتخابات را مردم اداره می کنند و دستگاه های اجرایی متولی انجام آن هستند.

وی گفت: دشمنان ایران اسلامی نمی توانند راهی را پیش ببرند و زمین گیر شده اند چراکه با ایران کشوری آزاد،مترقی که در جریان قانون الهی حرکت می کنند روبرو هستند.

ثروتی افزود: موفقیت این نظام بستگی به فعالیت تک تک افرا جامعه دارد که خوشبختانه ملت ایران در تمام صحنه ها حضور پرشوری دارند.

گفتنی است: هر استانی باید هیأتی 3 نفره را تشکیل دهد که در استان خراسان شمالی قوامی، ثروتی و جعفری این هیأت را تشکیل می دهند ./س

برچسب ها: انتخاب ، شورا ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.