امام جمعه بجنورد گفت: مذاكره هسته ای ایران و گروه 1+5 در پایتخت قزاقستان به نفع ایران بود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت: 'جك استراو ' وزیر امور خارجه سابق انگلیس به غرب گفته،این همه گزینه ها روی میز قرار دارد، اشتباه است زیرا روند مذاكرات را تضیعف می كند.

وی افزود: این موفقبت باعث شد تا غرب در برابر برنامه هسته ایران كه صلح آمیز است، عقب نشینی كند.

امام جمعه بجنورد همچنین به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: برگزاری این نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر به دنیا نشان داد.

وی از هوشیاری پاسداران انقلاب اسلامی در حفظ و حراست از مرزهای كشورمان تقدیر كردوبا اشاره به سناریو جدید دشمن در خصوص سپاه هراسی افزود: هدف دشمن از این سناریو، موفقیت این نهاد در خنثی سازی توطئه ها است.

خطیب جمعه بجنورد به تحریم دشمن نیز اشاره كرد و گفت: تحریم دشمن علیه كشورمان اثری نخواهد داشت زیرا جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها در حال پیشرفت است و توطئه های آنان با هوشیاری مسوولان و مردم، یكی پس از دیگری خنثی می شود.

وی تنها راه مقابله با تحریم های دشمنان عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانست و در خصوص انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی نیز گفت: باید مردم را تشویق به حضور باشكوه در این عرصه كنیم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی آماده نبودن برخی زیرساخت ها را یكی از مشكلات استان خراسان شمالی دانست و افزود: اكنون تعداد زیادی از ادارات كل استان در شهر بجنورد در ساختمان های اجاره ای مستقر و به مردم خدمات ارائه می دهند.

وی گفت: استقرار ادارات كل در ساختمان های اجاره ای باعث شده تا اجاره ساختمان در شهر بجنورد افزایش یابد و مردم را در تهیه مسكن دچار مشكل كند.

امام جمعه بجنورد از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی خواست برای برطرف شدن زیرساخت های استان تلاش دوچندان داشته باشند.

وی به 15 اسفند روز درختكاری اشاره كرد و افزود: دین مبین اسلام در خصوص اهمیت درختكاری سفارش فراوان دارد و باید به این سفارش عمل كنیم تا از تخریب طبیعت جلوگیری شود.

خطیب جمعه بجنورد همچنین به هفته احسان و نیكوكاری از 14 تا 20 اسفند اشاره كرد و بر مشاركت پرشور افراد خیر در این سنت حسنه تاكید كرد./س

 
برچسب ها: مزاکره ، هسته ای ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.