آزادي 100 زنداني ايراني در عراق، اطلاعيه دادستاني تهران درباره اعلام جرم عليه علي مطهري،آخرين دفاعيات متهم (م.س)، ختم رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي،اتهامات مديران مسئول "شهروند امروز"، "خبر ورزشي" ،"خبر آنلاين" و انتصاب حجت الاسلام صادقي به سمت معاونت فرهنگي قوه قضاييه در صدر اخبار قضائي تيرماه 91 قرار داشتند.

به گزارش خبرنگار حقوقی، قضایی باشگاه خبرنگاران، در تير ماه 91 سوژه‌های متفاوت و در عین حال مهم و جالبی در باب موضوعات جدید و روز قضایی، توسط گروه قضايي باشگاه خبرنگاران، با مسئولین و حقوقدانان مربوطه بحث و بررسی قرار گرفت، آنچه می‌خوانید مطالب متفاوت و مهمی است که در این ماه حاصل تلاش این عزیزان بوده است.

جزئیات آزادی 100 زندانی ایرانی در عراق

وزیردادگستری با تشریح سفر خود به عراق از آخرین تعاملات طرفین در مناسبات قضایی و حقوقی خبر داد و افزود: در دیدار با مقامات عراقی اقدامات اولیه برای آزادی 100 زندانی ایرانی انجام شد.









پيگيري ترور دانشمندان هسته اي ايران در دادگاه هاي بين المللي
يك حقوقدان در واكنش به انتشار كتاب "جاسوسي براي آخرالزمان" توسط دو خبرنگار اسرائيلي و آمريكايي و تاكيد صريح به نقش مستقيم موساد در ترور دانشمندان هسته اي در اين كتاب اظهار داشت: عوامل تروريستي موساد بارها در اخبار ضد و نقيض خود به اين مساله اذعان داشته اند ضمن اين كه شيوه ترور دانشمندان هسته اي كشورمان منطبق بر شگردهاي مدون ترور از سوي موساد است.

 اطلاعيه دادستاني تهران درباره اعلام جرم عليه علي مطهري و اظهارات اخيرش

در پی انتشار اظهارات علي مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص اعلام جرم دادستانی تهران علیه وي، پایگاه اطلاع‌رسانی دادسراي عمومي و انقلاب تهران اطلاعیه‌ای در اين زمينه منتشر كرد.


برگزاري پانزدهمين جلسه دادگاه فساد مالي

پانزدهمين جلسه دادگاه فساد بزرگ مالي 3000ميلياردي يكشنبه(25تيرماه) در دادسراي انقلاب اسلامي به رياست قاضي سراج  برگزار شد.







آخرين دفاعيات متهم (م.س): محكوميت من دور از انصاف است/ به اندازه پنج نفر کار مي کردم

متهم (م.س) در آخرين دفاعيات خود با اشاره به تقاضاي وام از شرکت گروه ملي اظهار داشت: من در يک آپارتمان 70 متري و با مادر مريض خود زندگي مي کرديم و  تقاضاي وام دادم براي اينکه بتوانم زندگي راحت تري را براي خانواده ام فراهم کنم و زماني که به بنده گفتند وامم حاضر شده انتظار داشتيد که آن را رد کنم؟ وي در ادامه افزود: به عنوان کارمند نمونه در شرکت گروه ملي آريا به اندازه پنج نفر كار مي كردم و محكوم شدنم دور از انصاف است و ....

قاضي سراج ختم رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي را اعلام كرد

قاضي سراج  پايان رسيدگي به پرونده متهمان پرونده فساد بزرگ 3000ميلياردي را در بخش اول اعلام كرد.  وي تصريح كرد: با وجود حجم گسترده پرونده فساد مالي احتما دارد تا پايان تيرماه تعدادي از احكام متهمان صادر شود.






اتهامات مديران مسئول "شهروند امروز"، "خبر ورزشي" و "خبر آنلاين"

جلسه رسيدگي به كيفرخواست‌هاي مطرح شده عليه مديران مسئول"شهروند امروز"، روزنامه "خبر ورزشي" و سايت "خبر آنلاين" در شعبه 76 دادگاه كيفري استان به رياست قاضي سيامك مديرخراساني و با حضور اعضاي هيات منصفه مطبوعات در 26 تيرماه سال جاري برگزار شد.


تعيين مجازات جايگزين حبس در موارد خاص

يك عضو كميسيون حقوقي قضايي مجلس هشتم گفت: مجرماني كه براي مهريه و يا پرداخت ديه در زندان به سر مي‌برند در صورت آزادي و ادامه فعاليت هاي اجتماعي قادر به پرداخت ديون خود خواهند بود.

ماه رمضان و تاثير چشمگير آن بر كاهش جرم و جنايت

عضو كميسيون قضايي مجلس هشتم با بيان اين كه در ماه رمضان آمار جرم و جنايت كاهش چشمگيري دارد اظهار داشت: گرايش به معنويات در اين ماه يكي از عواملي است كه مردم را از انجام كارهاي خلاف باز مي‌دارد. وي ادامه داد: در ايام مذهبي و حتي اعياد آمار جرم و جنايت كاهش پيدا كرده و مردم به طور اتوماتيك از هر گونه خطا خودداري مي‌كنند.

چرا "كنوانسيون كيفري بين‌المللي" درخصوص كشتار ميانمار عكس‌العملي نشان نمي‌دهد 

 يك حقوقدان گفت: جنايات غيرانساني در ميانمار از نقطه نظر حقوقي قابل پيگيري است، اما مشخص نيست اعضاي "كنوانسيون كيفري بين ‌المللي" كه بايد پيگير مطالبه حقوقي مردم جهان باشند، چرا هيچ عكس‌العملي از خود نشان نمي‌دهند!

حجت الاسلام صادقي عهده دار معاونت فرهنگي قوه قضاييه شد

حجت الاسلام هادي صادقي طي حكمي از سوي آيت الله آملي لارجاني به مدت 5سال به سمت معاونت فرهنگي قوه قضاييه منصوب شد.



انتهاي پيام/


برچسب ها: گزارش ، قضا ، تیرماه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.