زوران ميلانوويچ، نخست وزير کرواسي اعلام کرد اين کشور در نظر دارد سربازان خود را که در چارچوب ماموريت ناظران سازمان ملل مستقر در بلندي هاي جولان متعهد به انجام خدمت شده اند، از اين منطقه خارج کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ اين خبر در حالي اعلام مي شود که روزنامه نيويورک تايمز  نوشته بود عربستان سعودي از کرواسي سلاح براي شورشيان سوريه خريداري کرده است. زوران ميلانوويچ امروز در نشست دولت اعلام کرد من بعد از رايزني هاي که با رئيس جمهوري کشور انجام دادم تصميم گرفتيم روند خروج نيروهاي خود از بلندي هاي جولان را آغاز کنيم. 

اين تصميم دولت کرواسي در حالي اتخاذ و اجرا مي شود که روزنامه نيويورک تايمز در شماره اوايل اين هفته خود به نقل از منابع آگاه غربي که خواسته بودند نامشان فاش نشود نوشته بود عربستان سعودي مقادير زيادي سلاح زميني متعلق جنگ داخلي دهه نود براي شورشيان سوريه خريداري کرده است.اين روزنامه نوشته بود اين سلاح ها از طريق  خاک اردن در ماه دسامبر در اختيار شورشيان سوريه قرار گرفته بود. اتفاقا از همين تاريخ نيز بود که در ويدئويي هايي که شورشيان براي پايگاههاي اينترنتي مي فرستادند سلاح هاي ساخت يوگسلاوي سابق ديده مي شد. 

با اين حال، سخنگوي وزارت امور خارجه کراوسي تاکيد کرد هيچ گونه سلاحي به شورشيان سوريه به عربستان سعودي نفروخته است. اما اردن و عربستان سعودي هيچکدام حاضر نشده اند به اين اتهامات پاسخ گويند. 



برچسب ها: نیرو ، کرواسی ، جولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار