16 مهندس متخلف اخراجی سازمان نظام مهندسی استان البرز صبح امروز با همکاری پلیس اطلاعات و پلیس آگاهی این استان دستگیر شدند.

 سردار گودرزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح نحوه دستگیری این افراد گفت: با دریافت گزارش و اطلاعاتی از دادسرای انقلاب کرج مبنی بر ارتکاب تخلفات سازمان یافته از سوی تعدادی مهندس اخراجی سازمان نظام مهندسی استان البرز رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی استان البرز قرار گرفت.

با توجه به حساسیت موضوع و دستور مقام قضایی برای رسیدگی هر چه سریعتر این پرونده اکیپی مجرب ویژه از ماموران مجرب پلیس اطلاعات و پلیس آگاهی تشکیل و تلاش برای دستگیری این افراد آغاز شد.

این مقام مسئول انتظامی افزود: در بررسی های نحوه تخلف این افراد مشخص شد به طور مثال متهمان اگر اشخاص حقیقی و حقوقی ظرفیت پروانه کار 10 هزار متر زمین داشتند با جعل اسناد این مجوز را تغییر  و رقم مربوط را افزایش می دادند.

با معرفی افراد فاقد تخصص آنها را به عنوان مهندس مجری با مهرهای جعلی شهرداری ناظر معرفی می کردند.

با به دست آمدن این اطلاعات و انجام جلسات متعدد با مناطق 12 گانه شهرداری کرج و انجام مطالعات لازم جهت اشرافیت کامل به قوانین تخلفات صورت گرفته توسط این افراد محرز و با انجام تحقیقات میدانی سه دسته و متهم اصلی پرونده به نام امیر را شناسایی و وی به همراه هفت نفر دیگر از اعضای این باند دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان البرز ادامه داد: در بازرسی از دفتر کار این متهم تعداد زیادی مهر جعلی مربوط به سازمان نظام مهندسی،هفت هزارو 500 برگ مربوط به امور اداری نظام مهندسی و تعداد زیادی مهر مربوط به مهندسان ناظر و مجری کشف شد.

با دستگیری دیگر اعضای باند مجموع افراد دستگیر شده به 15 عضو رسید در بازجویی های به عمل آمده همگی این افراد به کلیه تخلفات و جرایم ارتکابی اعتراف کردند.

متهم اصلی پرونده روانه زندان و دیگر اعضای باند با قرار تامین مناسب آزاد هستند./ل

برچسب ها: مهندسی ، صبح ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.