معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: بانوی صنعتگر این استان عنوان برتر نخستین جشنواره زنان فن آور و خانواده کارآفرین را کسب کرد.

به گزارش گروه استانهای بلاشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی عابدی اظهار کرد: در این جشنواره که با هماهنگی نهاد ریاست جمهوری و پارک علم و فن‌آوری در استان مازندران شهرستان ساری برگزار شد، «معصومه ذوالفقاری» در رشته گلیم بافی رتبه برتر خانواده کارآفرین را کسب کرد.

وی تصریح کرد: نخستین جشنواره زنان فن‌آور و خانواده کارآفرین از 27 بهمن آغاز شد و 30 بهمن به پایان رسید.

عابدی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی با رشته‌های چاروق دوزی، گلیم بافی و منبت چوب در این جشنواره حضور یافت.

خبر دیگری نیز حاکی است، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از چاپ بیش از 20 عنوان تولیدات فرهنگی برای توزیع در ستاد دائمی تسهیلات سفر با محوریت نوروز 92 خبر داد.

علی کاظمی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام سفر های نوروزی و ضرورت برنامه ریزی و اطلاع رسانی صحیح معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع این اداره کل در حوزه بازاریابی و تبلیغات مبادرت به برنامه‌ریزی جامعی به منظور غنی‌تر کردن اطلاعات سفر در استان کرده است.

وی تصریح کرد: بیش از 20 عنوان تولیدات فرهنگی با تیراژ 200 هزار نسخه برای توزیع در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ‌استان در نظر گرفته شده است.

کاظمی افزود: تولیدات فرهنگی شامل طراحی و چاپ پیک ویژه نوروز، نقشه راهنمای گردشگری ایران و استان، نقشه راهنمای گردشگری استان و شهرستان، نقشه راهنمای گردشگری استان و توضیح جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، چاپ کتابچه ویژه معرفی آداب و رسوم نوروزی، کتابچه کشتی سنتی چوخه، کارت پستال، ویژه‌نامه، بروشور معرفی شهرستان‌ها، بروشور معرفی موزه‌های استان و ... است.

وی همچنین از برنامه ریزی تولید و پخش برنامه مشترک با صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی به منظور آگاهی بخشیدن به مسافران نوروزی خبر داد.
برچسب ها: صنایع ، گردشگری ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.