معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با اعلام اين که هيچ يک از راهکارهاي حمل و نقلي به تنهايي نمي‌تواند پاسخ‌گوي مشکل ترافيك پايتخت باشد، گفت: اتخاذ صرف يک روش مانند يک مسکّن عمل کرده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهندس سيد جعفر تشکري هاشمي با بيان اين مطلب افزود: مديريت ترافيک زماني اثربخش است که مجموعه‌اي از تدابير و تمهيدات به صورت ترکيبي به کار گرفته شود و اتخاذ صرف يک سياست حتي مي‌تواند آثار مثبت ساير سياست‌ها را نيز تحت تأثير قرار دهد.
 
وي با اشاره به اين که يك سياست مديريتي بايد داراي ويژگي‌هاي اجرايي باشد، اظهار کرد: با وجود برنامه‌هاي مختلفي که در زمينه مديريت تقاضاي سفر وجود دارد، براي دست‌يآبي به بالاترين بازدهي در اين زمينه انتخاب روش مناسب بايد مبتني بر مطالعات همه‌ جانبه کارشناسي باشد.
 
معاون شهردار تهران با بيان اين که روش‌هاي مديريت تقاضاي سفر در سال‌هاي اخير از گسترش چشمگيري برخوردار بوده، تصريح کرد: روش‌هاي ترکيبي نظير افزايش تعداد سرنشين وسايل نقليه شخصي، تغيير وسيله سفر از طريق جذاب ساختن وسايل نقليه عمومي، تغيير زمان سفر از دوره اوج به غير اوج و تغيير مقصد سفر از مركز به حومه شهر، از جمله اين روش‌هاست.
 
اين گزارش حاکي است بر اساس تحقيقات مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران، رويكردهاي مديريت حمل و نقل در چند دهه گذشته از اقبال بالايي برخوردار بوده‌اند و امروزه به دليل نرخ بيشتر رشد تقاضاي سفر از نرخ عرضه تسهيلات، فراگير شدن اين رويكردها در كلان شهرهاي دنيا موجب آفرينش سياست‌ها و پيدايش برنامه‌هاي مختلفي در جهت تكامل آن‌ها شده است.
 
در اين گزارش هدف از اتخاذ سياست‌هاي متعدد و بهره‌برداري بهينه از ظرفيت‌هاي موجود، بهبود تحرك در شبكه حمل و نقل شهري اعلام شده و پديده‌هايي همچون آلودگي هوا، مصرف انرژي و تأخير در ترافيك به عنوان فراگيرترين هزينه‌هاي اجتماعي و اقتصادي در قالب مشكل اصلي ترافيک شهرها که روزانه هزينه‌هاي زيادي را به جامعه تحميل مي‌كند، مطرح گرديده است./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار