فرآوردهای گوشتی حاوی گوشت اسب نیز در روسیه جنجال به پا کرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان: پس از رسوایی پیدا شدن گوشت اسب در آلمان، اتریش، ایتالیا و اسپانیا اداره نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه اعلام کرد فرآورده های اروپایی حاوی گوشت اسب به این کشور هم وارد شده است.

یک مقام روسی در بیانیه ای به خبرنگاران به نقل از این خبرگزاری گفت: در محموله ای که از اتریش به مسکو وارد شده بود پس از ازمایشهای اولیه از طرف وزارت و بازرسین بهداشت و سلامت این کشور دی ان ای اسب در این محصولات یافته اند.

روسیه نیز بیشتر با اروپا بر سر واردات محصولات غذایی آلوده که منجر به بیماری های گوارشی و روده ای در انسان می شود در سال 2011 بحث کرده است و ورود محصولات غذایی که سبزیجات از بیشترن آنها بوده است را ممنوع کرده بود.

رسوایی فروش گوشت اسب به جای گوشت  گاو ماه گذشته میلادی در اروپا سر در آورد مقامات روسی اوايل ماه جاری با اعلام این که بیم دارند فرآورده های حاوی گوشت اسب از طریق صادرات مجدد به این کشور ارسال شود، کنترل و بازرسی های جدی تری را محصولات غذایی وارداتی آغاز کرده اند.

به گفته این خبر گزاری به نقل از مقامات سازمان بهداشت و بازرسی روسیه پس از آزمایشات کامل تر و دقیق تر از هات داگ هایی که برچسب بر روی آن نشان می داد که از گوشت خالص تهیه شده اند علاوه بر گوشت اسب حاوی دی ان ای مرغ و سویا نیز بود./ل

برچسب ها: گوشت ، روسیه ، جنجال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.