موزه ایلخانی مراغه که در استان آذربایجانشرقی واقع شده یکی از جاذبه های گردشگری این استان است که در ایام نوروز پذیرای گردشگران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، موزه مراغه در سال1375 شمسی جهت هدفمندی آثار خود و به لحاظ اهمیت نقشی كه در این شهر در دوره ایلخانی داشته، به عنوان موزه تخصصی مراغه فعالیت خود را آغار كرده است.

این موزه شامل مجموعه سکه است که سكه های این موزه از كاملترین مجموعه مسكوكات ایلخانی كشورمان بوده وتقریبا از تمامی ایلخانان ایران، سكه های ارزشمندی را در خود جای داده است.

همچنین این موزه شامل مجموعه سفال است که ازانواع تكنیك های رایج و تزیینات متفاوت سفالگری دوره ایلخانی نمونه های ارزشمند ومنحصر به فردی رادراختیار دارد.

مجموعه شیشه این موزه هم شامل آثاری است که دارای تزیینات مختلف شیشه گری شامل دمیده آزاد، دمیده در قالب، تراش وافزوده بر روی بطری ، قندیلوصراحی است كه ازنقاط مختلف كشورمان به دست آمده است.

دربخش فلز این موزه نیزنمونه های ارزشمندی از هنر فلزكاری دوره ایلخانی شامل انواع ظرف فلزی،پیه سوزهای مفرغی وشمعدان برنزی وجود دارد كه به روشهای ریخته گری، قلم زنی وطلاكوبی ساخته شده است./س

برچسب ها: موزه ، ایلخانی ، مراغه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.