جانشین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی از کشف بیش از 816 میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان را خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، علی اصغر رشید  در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به برخی آسیبهای وارده از ناحیه فعالیت صرافیهای خارج از شبکه به ویژه در صورت استفاده از ارز غیر مجاز و تاکید بر ضرورت ساماندهی آنها، اعلام کرد: در شهرستانهای قوچان، سرخس و طرقبه شاندیز که فاقد صرافی هستند، با توجه به نیازها، باید هرچه سریع‌تر ساز و کار و مجوزهای لازم تهیه و برای ایجاد صرافی، اقدام شود.

وی در ادامه، با بیان اینکه در جهت مقابله با پدیده مذموم قاچاق، آموزش از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به راهبرد کمیسیون در این حوزه، شیوههای مختلف فرهنگ سازی در جهت مقابله و جلوگیری از مصرف کالای قاچاق، باید از سوی دستگاه‌های فرهنگی، رسانهها و به ویژه در برنامهها و تبلیغات تلویزیونی مورد توجه قرار گیرد.

وی اعلام کرد: ارزش ریالی کشفیات کالاهای قاچاق در استان طی 11 ماهه نخست سال جاری، 816 میلیارد و 605 میلیون و 451 هزار ریال بوده شده است.

رشید تعداد باندهای قاچاق متلاشی شده و پروندههای متخلفان بالای 10 میلیون ریال طی این مدت را به ترتیب 32 و 868 مورد عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 75 درصد این حجم کالای قاچاق از تهران به استان وارد میشود، افزود: آلوده‌ترین نقاط استان به لحاظ انبار کالای قاچاق، حاشیه شهر مشهد و سپس شهرستانهای سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه بودهاند.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری خراسانرضوی ادامه داد: طی مدت یاد شده حجم کشفیات کالاهای هدف، شامل سیگار خارجی 49 درصد، فرآوردههای نفتی 60 درصد، مشروبات الکی خارجی 34 درصد، البسه خارجی 26 درصد، اسباب بازی 11 درصد و گوش تلفن همراه 20 درصد کاهش داشتهاند و در مقابل حجم کشفیات دارو 44 درصد، طلاجات 1114 درصد و تجهیزات پزشکی 478 درصد افزایش داشته است.

جانشین رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی گفت: در سال جاری حجم کشفیات کالای قاچاق در استان بیش از 816 میلیارد و 605 میلیون ریال بوده است/ س

 

برچسب ها: کشف ، کالای ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.