رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه کشورهای قدرتمند باید از ادبیات زورمندانه در برابر سایر ملت‌ها فاصله بگیرند، افزود: زمینه‌های مناسبی برای مبادله تجربیات قانون‌گذاری و پژوهشی در مرکز پژوهش‌های مجلس با موسسات تحقیقاتی فنلاند وجود دارد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛ هاری کمراینن سفیر فنلاند در تهران بعدازظهر امروز(چهارشنبه ۹ اسفند ماه) با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با کاظم جلالی رئیس این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش در این دیدار کاظم جلالی با تاکید بر اهمیت رشد و توسعه روابط دوجانبه در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی، به ویژه روابط پارلمانی، گفت: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی برای افزایش مبادلات دوستانه بین مجالس ایران و فنلاند استقبال می‌کند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، افزود: زمینه‌های مناسبی برای مبادله تجربیات قانون‌گذاری و پژوهشی در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با موسسات تحقیقاتی فنلاند وجود دارد که می‌توان از آن بهره گرفت.

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در ادامه این دیدار با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران تصریح کرد: کشورهای قدرتمند باید از ادبیات زورمندانه در برابر سایر ملت‌ها فاصله بگیرند و به حقوق ملت‌ها در دستیابی به علوم و فنون نوین احترام بگذارند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، رفت و آمد مقامات پارلمانی دو کشور را سبب آشنایی هرچه بیشتر ملت‌ها از فرهنگ و آداب رسوم یکدیگر خواند و برضرورت گفت‌وگو و رایزنی‌های مستمر میان مقامات عالیرتبه دو کشور تاکید کرد.

هاری کمراینن در این دیدار با ابراز خرسندی از ماموریت خود در ایران، تاکید کرد: ایران کشور بزرگی در تاریخ جهان است و ظرفیت‌های مردمی فراوانی در ایران وجود دارد که باید از آنها برای توسعه و تحکیم مبادلات دوستانه استفاده کرد.

سفیر فنلاند در تهران با ابراز امیدواری نسبت به حل هرچه سریع‌تر موضوع هسته‌ای ایران یادآور شد: وضعیت فعلی سودی برای طرفین ندارد و باید از راه‌های مسالمت‌آمیز آن را حل و فصل کرد.

انتهای پیام

برچسب ها: جلالی ، دیدار ، سفیر ، فنلاند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار