بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی به انعکاس آن در ادب پارسی، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،
آیه  15 - 16  سوره طه
إِنَّ السَّاعَةَ ءاَتِيَةٌ أَكَادُ أُخْفِيهَا لِتُجْزَى كُلُّ نَفْسٍ بِمَا تَسْعَى ﴿۱۵﴾ فَلاَ يَصُدَّنَّكَ عَنْهَا مَنْ لاَ يُؤْمِنُ بِهَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ فَتَرْدَى ﴿۱۶﴾

در حقيقت قيامت فرارسنده است میخواهم آن را پوشيده دارم تا هر كسى به [موجب] آنچه می‏كوشد جزا يابد (۱۵)  پس هرگز نبايد كسى كه به آن ايمان ندارد و از هوس خويش پيروى كرده است تو را از [ايمان به] آن باز دارد كه هلاك خواهى شد (۱۶)

*اینها بخشی از سخنانی است که حضرت موسی از درخت شنید. خدا پس از آنکه به موسی فرمود: ای موسی تو در وادی مقدسی پای نهاده ای از این رو زیبنده است که کفشهای خود را به حرمت از پای بیرون کنی.

*باز فرمود: ای موسی من تو را برگزیدم پس بدانچه بر تو وحی می شود گوش فرادار همانا من (که با تو از پردۀ این درخت سخن می گویم) خدای عالمیانم، نامم الله است، همان کسی که همه در ذات او واله وحیرانند.

*بدان که غیر از من هیچ خدایی و صاحب قدرتی و صاحب اثری در آفرینش نیست، پس تنها مرا عبادت کن و در خدمت من باش و نماز و نیایش زا نیز به پای دار تا پیوسته به یاد من باشی و بدین خدمت ادامه دهی.

*نیز بدان که فرمان قیامت (زمان و لحظۀ مرگ، ما یا زمان و نوع حادثه ای بزرگ در جهان) حتماً فرا خواهد رسید و آن واقعۀ بزرگ ورود آدمیان به ابعاد تازه ای از هستی است اما من زمان این واقعه را پنهان می دارم (اگرچه در آیینۀ عالم بر اهل بصیرت آشکار است) تا مردمان بی خبر از آن واقعه به کارهای خود مشغول شوند و هر یک سیرت خود را در رفتار آشکار کنند تا خود را بهتر ببینند و بشناسند.

*(اگر نپسندید، بکوشند تا خود را دلپسند و محبوب کنند) و اگر خواهند، کاری در جهت رفع نقصان و کسب کنال به جای آرند و هر یک به پاداش و جزای اعمال خویش از نیک و بد برسند.
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
سلام خسته نباشیدسوالی داشتم سایتی برای آپدیت کردن میخواستم سایت گردوراقبلااستفاده میکردم نمیدانم دیگرکاربردی نداردباتشکر
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۵۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
ممنون عالی بود
آخرین اخبار