رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با مسئولان اتاق بازرگانی هند با اشاره به وجود زمینه‌های فراوان همکاری دو کشور به‌خصوص در زمینه انرژی گفت: ایران و هند می‌توانند در زمینه دارو، محصولات کشاورزی و دامی و نیز های‌تک با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی در ضیافت ناهار کاری با رئیس اتاق بازرگانی و صنایع هند (آسو کم) که یکی از مهمترین نهادهای خصوصی این کشور با ۴۰۰ هزار شرکت و اتحادیه عضو در هند است، گفت:‌ از اینکه امروز توانستم با اعضای اتاق بازرگانی و بازرگانان هندی دیدار کنم، خرسندم. سخنان تجار هندی نشان‌دهنده وجود زمینه روشنی از همکاری‌های دو کشور است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاملا تایید می‌کنم که زمینه همکاری دو کشور وجود دارد و ایران نیز متمایل به افزایش زمینه‌های همکاری اقتصادی با هند است، افزود: همه موضوعات مورد بحث در این جلسه را با نخست‌وزیر هند مطرح کردم که نگاه مثبتی برای توسعه همکاری‌ها وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه نفت، گاز و انرژی‌های نو هند می‌تواند همکاری‌های گسترده‌ای را با ایران تعریف کند، ادامه داد: سرمایه‌گذاری در پتروشیمی و نیروگاه‌های ایران نیز برای هند مفید خواهد بود.

وی با اشاره به امکان سرمایه‌گذاری در پروژه چابهار ایران بیان کرد: البته مشکلاتی هم در زمینه روابط دو کشور به ویژه در زمینه‌های بانکی و بیمه‌ای وجود دارد که قابل حل است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با اشاره به وجود همکاری‌های گسترده دو کشور در زمینه‌های دارو و محصولات کشاورزی و دامی و های‌تک کشور هند گفت: به طور کلی زمینه وسیعی برای همکاری‌های دو کشور یافت می‌شود، ضمن اینکه تجار هندی نیز علاقه‌مند به همکاری با همتایان ایرانی خود هستند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه اتاق‌های بازرگانی دو کشور باید کاتالیزور این مسئله باشند، ادامه داد:‌ اراده‌های سیاسی دو کشور نیز باید در این زمینه متمرکز شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احساس من از مذاکرات چند روز اخیر خود با تجار هندی و نیز مقامات سیاسی هند این بود که آنها علاقه‌مند به افزایش همکاری‌ها با ایران هستند، گفت: این اراده وجود دارد که همکاری‌ها گسترده‌تر شود که این مسئله برای آینده منطقه و امنیت آن اثرگذار است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با اشاره به حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های مختلف ایران در هیات عالیرتبه پارلمانی ایران در هند افزود: مسئولان امر مشغول رایزنی با همتایان هندی خود هستند که امیدواریم نقشه راه مطلوبی برای دستور کار اتاق‌های بازرگانی دو کشور تنظیم کنند.

وی با تاکید بر حمایت پارلمان ایران از افزایش همکاری‌های اقتصادی دو کشور اظهار امیدواری کرد تا با همکاری مشترک اتاق‌های بازرگانی دو کشور این طراحی‌ها به عملیات سازنده‌ای تبدیل شوند.

گفتنی است در ابتدای این نشست تعدادی از مسئولان اتاق بازرگانی هند خواستار ارتقای سطح روابط اقتصادی دو کشور شدند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار